Csapra vert válság: rekordveszteséggel és befektetői kételyekkel néz szembe a világ legnagyobb sörgyártója
Világszerte csökken az eladás.
Mintegy 4 százalékkal nőtt a sorfogyasztás tavaly az azt megelőző évhez képest a Magyar Sörgyártók Szövetségének adatai szerint. Érdekesség, hogy miközben egyaránt nőtt a prémium sörök és az alacsony árkategóriájú sörök fogyasztása is, addig a középkategóriába tartozók, illetve az ízesített sörök kevésbé fogytak, az alkoholmentes sörök fogyasztása pedig több mint 40 százalékkal csökkent.
Több sört ittak tavaly Magyarországon, mint egy évvel korábban: a fogyasztás 4 százalékkal nőtt – közölte a Magyar Sörgyártók Szövetsége (MSSZ) szerdán az MTI-vel. Az alkoholmentes sörök fogyasztása majdnem a felére esett. A sörgyárak belföldi értékesítése meghaladta a 6,1 millió hektolitert tavaly, a magyar söripar adó- és járulékbefizetése 7 százalékkal volt több az előző évinél, meghaladta a 71 milliárd forintot – írták.
A szövetség által közzétett sörpiaci mutatók szerint tavaly összesen 6,5 millió hektoliter sört értékesített a négy vezető hazai sörgyártó, a Borsodi Sörgyár Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt., a Heineken Hungária Zrt. és a Pécsi Sörfőzde Zrt., valamint a tavaly először adatokat szolgáltató Carlsberg Hungary Kft.
A tájékoztatás szerint tovább erősödött a prémium sörök forgalma, a szuper prémium eladások 12, míg a prémium kategóriában 10 százalékkal. Folytatódott az olcsóbb árkategória sorolt sörök térnyerése, forgalmuk 8 százalékkal emelkedett tavaly. A középkategóriás és az ízesített sörök forgalma egyformán 3-3 százalékkal csökkent a 2014-eshez viszonyítva, és 42 százalékkal visszaesett az alkoholmentes sörök értékesítése.
A közlemény idézi Schillinger Attilát, a szövetség igazgatóját, aki szerint az idén valamit behozhatnak abból a versenyképességi hátrányból, amelybe a hazai söripar az elmúlt évtizedben került, mert ebben az évben jelentős sportesemények lesznek, és újabb meleg nyár várható.