A virtuális valóságnak a hang ugyanúgy eleme, mint a látvány. Egy kaliforniai cég szerint a headsetek nem elegendők, speciális külön fejhallgató kell hozzá.
2016. április 21. 09:00
p
0
0
0
Mentés
Egy virtuális világban a hallás ugyanannyira fontos, mint a látás. Ha a Holdon sétálunk, lépéseinket akarjuk hallani a porban. A HTC, az Oculus és a Sony nem véletlenül fektetett komoly összegeket a felhasználói élményt a helyre jellemző hangokkal fokozó audiomotorokba.
A San Diego székhelyű fejhallgató-gyártó Ossic szerint nem elég ennyi.
„Hiteles 3D audióhoz figyelembe kell venni az adott hallgató személy fülét is” – nyilatkozta a cégalapító Jason Riggs.
Mivel nincs két egyforma fül, az Ossic a felhasználó fiziológiájához kalibrált fejhallgatókat készít. Riggs szerint a speciális (például fülek egymástól való távolságát, mozgást mérő) szenzorokkal, giroszkópokkal, iránytűvel stb. felszerelt, az adatok alapján, processzorán keresztül a fej és a fül mindenkori állapotához alkalmazkodó, a hangokat folyamatosan frissítő X adja a jelenlegi legélethűbb virtuálisvalóság-hangot.
A fejhallgató a Kickstarteren megcélzott 100 ezer dollárt igencsak "túlteljesítette": 23 órával a közösségi támogatást gyűjtő kampány vége előtt több mint 2,6 milliónál tart.
Tíz esztendeje zajlott le a mészárlás Yharnamban, amely sokak számára meghatározóvá vált. De annyira, hogy külön közösségi oldal foglalkozik azzal, hogy a Bloodborne még mindig falak mögé van zárva.
Az ókori népek mitológiája tele van erőszakkal, fájdalommal és könnyel, általában mégis odáig vagyunk érte. 20 éve egy amerikai alkotó jóvoltából pont ezért született meg a God of War.
Számos területen megmutatta már a mesterséges intelligencia, hogy mire képes; ugyanakkor azt is, hogy melyek azok a hiányosságai, ahol még javításra szorul. Hol tart ma a mesterséges intelligencia?
Nem csak a fogyasztást és a terjesztést, hanem a drogok népszerűsítését is tiltja a kormánypártok által benyújtott Alaptörvény-módosítás. Szakvélemény.