A virtuális valóságnak a hang ugyanúgy eleme, mint a látvány. Egy kaliforniai cég szerint a headsetek nem elegendők, speciális külön fejhallgató kell hozzá.
2016. április 21. 09:00
p
0
0
0
Mentés
Egy virtuális világban a hallás ugyanannyira fontos, mint a látás. Ha a Holdon sétálunk, lépéseinket akarjuk hallani a porban. A HTC, az Oculus és a Sony nem véletlenül fektetett komoly összegeket a felhasználói élményt a helyre jellemző hangokkal fokozó audiomotorokba.
A San Diego székhelyű fejhallgató-gyártó Ossic szerint nem elég ennyi.
„Hiteles 3D audióhoz figyelembe kell venni az adott hallgató személy fülét is” – nyilatkozta a cégalapító Jason Riggs.
Mivel nincs két egyforma fül, az Ossic a felhasználó fiziológiájához kalibrált fejhallgatókat készít. Riggs szerint a speciális (például fülek egymástól való távolságát, mozgást mérő) szenzorokkal, giroszkópokkal, iránytűvel stb. felszerelt, az adatok alapján, processzorán keresztül a fej és a fül mindenkori állapotához alkalmazkodó, a hangokat folyamatosan frissítő X adja a jelenlegi legélethűbb virtuálisvalóság-hangot.
A fejhallgató a Kickstarteren megcélzott 100 ezer dollárt igencsak "túlteljesítette": 23 órával a közösségi támogatást gyűjtő kampány vége előtt több mint 2,6 milliónál tart.
Az Amnesty International Magyarország bevétele 465,673 millió forintra nőtt (2023-hoz képest), és az adózás utáni eredménye 11,6 millióról 20,4 millió forintra emelkedett.
A Fidesz frakcióvezetője az ellenzékről: önök a politikában megbuktak, ezért a szolgasajtójuk, a HVG, a 24.hu, a 444, a Telex, az RTL Klub átvette a politikai kezdeményezést.
A magyar társadalomnak joga van megismerni, hogy külföldi kormányok és szervezetek mire adnak milliárdokat hazai sajtótermékeknek és nyomásgyakorlóknak.