MSZP-sként megbukott szocik építik Magyar Péter Tisza Szigeteit, s éltetik a pártvezért
De felbukkan a szocik feminista–marxista tagozatának egyik alapítója is a tiszás politikus körül.
Szent Koronával, szíveket nyitó kulcsot jelképező logóval és üzenettel váltott nevet a Tokaj Kereskedőház: az állami tulajdonú borászat új neve mostantól Tokaj Grand lesz. Az eszencia lesz a csúcsbor, és új tokaji palackformát is tesztelnek külföldi kereskedőkkel.
Április 19-én, a Gerbeaud Kávéházban tartott sajtótájékoztatón mutatta be a Tokaj Kereskedőház a pincészet megújított arculatát. Itt jelentették be azt is, hogy a cég mostantól Grand Tokaj néven lép piacra. A névváltás célja, hogy a megújuló állami pincészet megmutassa: a fejlesztésekkel új időszámítást kezdtek, és a pincészet által elkészített jelenlegi borok össze sem hasonlíthatóak a korábbi tételekkel.
Grand, mert nagy
A sajtótájékoztatón kiderült: a „Grand” szóval a borászat borvidéken képviselt súlyára és jelentős integrátori szerepére igyekeztek utalni. A megújult pincészet új logót is kapott, amelynek szimbolikája ötvözi a magyar Szent Koronát és a régi kulcsot, amelynek kettős jelentése van. Egyrészt a magyar Szent Korona utal Tokaj „borok királya, királyok bora” státuszára, valamint Tokaj országimázst formáló erejére. A kulcs inkább emocionális utalás - „kulcs a szívekhez” - aminek a legfontosabb célja, hogy elérje: a magyarok és a világ újra a szívébe zárja Tokajt. A kulcs egyben magában hordozza azt a szimbolikát is, miszerint kulcs nyitja a régi tokaji titkokat őrző ajtókat.
A Tokaj Kereskedőház felügyelőbizottságának elnöke, Tombor András, a névváltás kapcsán elmondta: két éve megígérték, hogy lesz új arculat, és az új arculat mögött komoly munka és pénz van. A pincészet felügyelőbizottságának elnöke bízik benne, hogy ez a munka meglátszik, és elnyeri nem csak a hazai, hanem főként a külföldi fogyasztók tetszését. Tombor hozzátette: nem titkolt céljuk, hogy a jövőben emeljék a Grand Tokaj pincészet borainak árait, ami mind a borvidéknek, mind a szőlőtermelőknek jó, ehhez azonban szükség van arra, hogy az exporteladás jelentősen növekedjen.
Tombor hozzátette: évtizedek óta mondják, hogy a Kereskedőház név borzasztóan rossz. Az új név esetén olyat szerettek volna választani, amely jól cseng külföldön, de a magyarok számára sem idegen. Emellett fontos szempont volt, hogy bemutassa: ez a pincészet méretében – és Tombor bízik benne, hogy minőségében – is zászlóshajója a borvidéknek. Fontos volt, hogy a névvel Tokajnak is visszaadják a jelentős szerepét. Szeretnék, ha a Kereskedőház név, és ami eddig volt, az mihamarabb a feledésbe merülne. Tombor szerint az állami borászatnál végrehajtott fejlesztések után eljött végre az idő, hogy a pincészet pénzt termeljen a borvidék szőlőtermelőinek.
Lesz új tokaji palack
Tombor András a sajtótájékoztatón beszélt arról is, hogy az eszencia lesz a pincészet csúcsterméke. A pincészet egyedi tervezésű palackokat is készíttetett, ezeket jelenleg nemzetközi kereskedők előtt tesztelik. Tombor hozzátette: ha bevezetik ezeket a palackokat és igény lesz rá, ezeket az újfajta palackokat átadják a hegyközségnek.
A tokaji névváltás azt is megmagyarázza, hogy a Winelovers márciusi rendezvénye miért viselte a Tokaji Március nevet a korábbi helyett.