Olyan lázadás volt Amerikában, ami mindenki életét meg fogja változtatni
Így vagy úgy, de sikerült újra olyan helyzetbe hozni magunkat, hogy alkalmazkodnunk kell. Varga Mátyás Zsolt írása.
Mesterséges intelligenciák diadalmaskodtak már komplex játékokban, például a góban, de ahhoz, hogy a StarCraftban is nyerjenek, meg kell tanulniuk hazudni.
MI-programok dámában, sakkban, góban és más játékokban is legyőzték már az embert. A világ több ismert geekje viszont meg van győződve, hogy a népszerű valósidejű stratégiai játék, a StarCraft harcmezeje lehet az MI-k Waterlooja. (A StarCraftban három háborúskodó faj bőrébe bújhatunk, céljainkat főként lopással, csellel és fortéllyal érhetjük el.)
Michael Morhaime, a fejlesztő Blizzard Entertainment igazgatója azért kardoskodik, hogy válasszák ki a StarCraftot MI-tesztre: „imádnánk, ha a sakk és a go után, mi is mérföldkövek lehetnénk a mesterséges intelligencia fejlődésében.”
Az előzmény: márciusban a gogyőzes programot fejlesztő Google-leányvállalat DeepMind alapítója, Demis Hassabis kijelentette, hogy a StarCraft lehet MI-programjuk következő célpontja. A játék bizonytalanságáért tetszik a fejlesztőknek, a játékosok nem láthatják át az egész stratégiáját, így komputerek sem számíthatják ki az ellenfél összes lehetséges lépését. Ez pedig azt jelenti, hogy kulcsszerep jut a blöffölésnek, megtévesztésnek, fortélynak, csupa olyan képességnek, amelyben az ember bőven az MI-k előtt jár.
„Ha a számítógép nyerni akar, meg kell tanulnia hazudni” – nyilatkozta a hivatalos StarCraft-játékos Eugene Kim.
Az eddigi versenyeken a humán gamerek legyőzték a mesterségesintelligencia-programokat. David Churchill, az Alberta Egyetem kutatója szerint viszont csak idő kérdése az MI diadala, StarCraft-bajnokká válása.