„Mit képzelsz te magadról? Én azt képzelem magamról, hogy lezártam ezt a hidat” – kikezdhetetlenül érvelnek az egyre agresszívabb hídfoglalók (VIDEÓ)

Néhány száz Pride melletti tüntető miatt gyakorlatilag megbénult a (tömeg)közlekedés Budapesten.

A Google kérelmének eleget téve, az illetékes amerikai hatóság hozzájárult, hogy az önvezérlő járművet irányító mesterséges intelligenciát sofőrnek kell tekinteni.
Az Egyesült Államok Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatala (NHTSA) engedélyezte a Google kérvényét, és ezentúl a szövetségi gépjármű-biztonsági törvények alapján a cég önvezérlő autója mögötti mesterségesintelligencia-rendszer tekintendő a jármű „sofőrjének.”
A döntés megváltoztatja a „sofőr”, vezető több mint százéves amerikai definícióját.
A Google a teljesen autonóm járműveket fejlesztő vállalatok egyike, és sokat küszködnek, hogy autóik hogyan feleljenek meg a szövetségi és az államonkénti biztonsági követelményeknek.
Tavaly novemberben a projektet irányító Chris Urmson levelet írt az NHTSA-nek, amelyben a szövetségi gépjármű-biztonsági szabványok egyes intézkedéseinek az önvezető autókra történő értelmezését kérte a hivataltól.
A Google számára a legfontosabb kérdés az volt, hogyan bizonyítsa „önvezető rendszereiről” (SDS), hogy megfelelnek a szabványoknak. Ezért kérelmezték, hogy az SDS-t tekintsék a szövetségi törvények szerint „sofőrnek”, mert biztonsági szempontból káros következményekkel járna, ha ember is átvehetné a jármű irányítását.
„Még ha egy humán utasnak lehetőségében is állna a Google kormányirányító-rendszer lokalizálása, és azonnal beülne mögéje, nem lenne képes a járművet a Google által leírtaknak megfelelően vezetni” – fogalmazott az NHTSA.