Jogi értelemben is a mesterséges intelligencia a sofőr

2016. február 14. 13:00

A Google kérelmének eleget téve, az illetékes amerikai hatóság hozzájárult, hogy az önvezérlő járművet irányító mesterséges intelligenciát sofőrnek kell tekinteni.

2016. február 14. 13:00

Az Egyesült Államok Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatala (NHTSA) engedélyezte a Google kérvényét, és ezentúl a szövetségi gépjármű-biztonsági törvények alapján a cég önvezérlő autója mögötti mesterségesintelligencia-rendszer tekintendő a jármű „sofőrjének.”

A döntés megváltoztatja a „sofőr”, vezető több mint százéves amerikai definícióját.

A Google a teljesen autonóm járműveket fejlesztő vállalatok egyike, és sokat küszködnek, hogy autóik hogyan feleljenek meg a szövetségi és az államonkénti biztonsági követelményeknek.

Tavaly novemberben a projektet irányító Chris Urmson levelet írt az NHTSA-nek, amelyben a szövetségi gépjármű-biztonsági szabványok egyes intézkedéseinek az önvezető autókra történő értelmezését kérte a hivataltól.

A Google számára a legfontosabb kérdés az volt, hogyan bizonyítsa „önvezető rendszereiről” (SDS), hogy megfelelnek a szabványoknak. Ezért kérelmezték, hogy az SDS-t tekintsék a szövetségi törvények szerint „sofőrnek”, mert biztonsági szempontból káros következményekkel járna, ha ember is átvehetné a jármű irányítását.

„Még ha egy humán utasnak lehetőségében is állna a Google kormányirányító-rendszer lokalizálása, és azonnal beülne mögéje, nem lenne képes a járművet a Google által leírtaknak megfelelően vezetni” – fogalmazott az NHTSA.

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!