Riadót fújtak Brüsszelben: rádöbbentek, hogy nagy a baj, és a magyar ötletbe kezdtek el kapaszkodni
Ráébredtek arra, hogy Európa nehezen tart lépést az Egyesült Államokkal és Kínával.
Az idén véglegessé és publikussá válik a Tokaj Kereskedőház új arculata és neve, jelentette be Szappanos Péter, az állami tulajdonú borászat vezetője a Magyar Időknek adott interjújában. A cég mostantól leginkább a jó ár-érték arányú középszegmenst célozza meg a piacon, főleg kiskereskedelmi láncokon keresztül.
A napokban kerül a kormány elé a Tokaj Kereskedőház négyéves fejlesztési terve, amely alapján az évtized végére a most még komoly anyagi támogatásra szoruló cég nyereséges lesz, írta a Magyar Idők keddi számában. Szappanos Péter, az állami tulajdonú társaság nemrég kinevezett vezérigazgatója a lapnak elmondta: a 2013-ban indult komplex megújulási programban rögzített fejlesztések várhatóan 2017 végére készülnek el.
„Elsőként egy irányított erjesztésre alkalmas hűtőtartálycsarnokot építettünk meg. Emellett modernizáljuk az átvevő- és feldolgozóközpontot, a készáruraktárt, elkészül a hűtőtartálycsarnok második üteme, a szegi pincében kialakítunk egy, a teljes borvidéket bemutató látogatóközpontot és egy új irodaépület is épül. Az új palackozóüzemben várhatóan 2016 szeptemberében indulhat meg a munka” – sorolta a vezérigazgató. (Ezekről a fejlesztésekről a Mandiner.bor részletesen, többször is írt, olvassa csak!)
Új név, új arculat, új borok
Szappanos Péter elmondta, terveik szerint kik lesznek az új Tokaj Kereskedőház új borainak fogyasztói: „A nagy értékesítési volument nem a csúcsgasztronómiában képzeljük el, leginkább a jó ár-érték arányú középszegmenst célozzuk meg a piacon, főleg kiskereskedelmi láncokon keresztül.” De nemcsak új közönséget céloz meg a cég: „Az idén válik véglegessé és publikussá az új arculatunk, de a dizájn mellett nevet is váltunk.” Úgy tudjuk, hónapokon belül kiderül az új név.
Szappanos a Magyar Idők-interjúban kitért arra, hogy januárban kerül a kormány elé az a négyéves üzleti terv, amely összesen 16,6 milliárd forint forrásigénnyel számol.
„Célunk, hogy 2019-re nyereségessé váljon a társaság, de az értékcsökkenés és amortizáció előtti üzemi eredmény már 2018-ra pozitív lehet” – tette hozzá. A kereskedőház évi 10 millió palackos kapacitással bír. A cég jelenleg elsősorban a volt keleti blokk országaiba szállít, a következő években azonban szeretne nyitni Kína, az Egyesült Államok, a skandináv országok és az Egyesült Királyság irányába.