Hogyan sajátítsák el a legkisebbek a programozás művészetét? Például hernyórobottól játékos formában.
2016. január 07. 17:00
p
0
0
0
Mentés
A CES-en mutatta be a Fisher-Price imádnivaló új játékát, a három és nyolc éves gyerekeket a kódolás alapjaira tanító hernyórobotot, a Caterpillarra (hernyó) rímelő Code-a-pillart. Nyolc részből áll, mindegyiken egyedi parancsikonnal. A részek USB-vel kapcsolhatók egymáshoz, sorrendjükről a gyerekek döntenek.
Miután a gyerekek egymáshoz csatlakoztatták a részeket, és megnyomták a startgombot, a hernyó megteszi a beprogramozott utat. Semmiféle programozás nem történik közben, de az alapkoncepció mégis hasonlít a kódoláshoz.
A játék önmagában és kísérő alkalmazással is működik. Az app a gyerekeket különféle minták kipróbálására ösztönzi.
Magunk is beláthatjuk: a legtöbb tanórán felvetett kérdés nem a való élet, hanem az iskolai tananyag kategóriában jelent meg a gondolkodásunkban. Nánay Mihály írása.
Megkérdeztük az Aranyosi Péter előadásait sugárzó televíziós csatornát és a humorista társulatát arról, vajon szerintük belefér-e, hogy valaki riportereket sérteget és lökdös.