A VR-dobfelszeélés lelke a dobverők végére erősített golyókban rejlik és a 2 lábra erősített érzékelőben. Így minden végtagunk mozgását figyeli a rendszer kamerája, ezeket konvertálja át a dobok megszólaltatásához szükséges nyomatékká. Vagyis ugyanúgy kemény izommunka következik, mint egy valódi fizikai dobfelszerelés esetében, ha punnyadtan ütjük meg a virtuális pergőt, akkor az úgy is fog szólni. Hogy ez ne legyen ennyire egyszerű az Aerodrums MIDI kompatibilis, tehát bármilyen kurrens dobhardvert vagy szoftver megoldást rá tudunk kötni, ha a gyári hangjai és szettjei nem felelnek meg az igényeinknek.
Ha pedig megérkezik hozzá a Oculus Rift, akkor a headsettel sokkal életszerűbb lesz az élmény, mert látjuk is végre mit ütünk valójában, tényleg olyan mintha egy rendes méregdrága dobfelszerelés mögött ülnénk. Állítólag ez a megoldás koncerteken is működőképes, viszont elég mulatságos egy a levegőben kapálódzó dobos látványa, ezért a fejlesztői ezt annyira nem erőltetik.