Fáradt, enervált megjegyzés az év modellje című bullshithez
Sokkal fontosabb és súlyosabb problémákkal bajlódunk, mint pár éve, amikor a mozgalmatok elfoglalta az agonizáló baloldal helyét a céges érdekeltségek miatt.
A jövő év egyik fontos trendjeként ruhákba integrálódnak, láthatatlanná válnak a magunkon viselhető technológiák. Az Apple Watch és társaik voltak az úttörők, de az új generációt már teljesen más, láthatatlan kütyük képviselik.
2016-ban „eltűnnek” a magunkon viselhető (wearable) technológiák – véli Rick Yang, a New Enterprise Associates kockázati tőkebefektető partnere.
Első generációjuk, az Apple Watch, a Google Glass, a Fitbit és a Jawbone új és divatosabb termékek sora előtt nyitotta meg a kaput.
„Olyan közvetlenül integrálódnak mindennapjainkba, meglévő ruháinkba, hogy senki nem tudja: viselhető technológiát hordunk. És mi magunk sem fogjuk érezni” – prognosztizál Yang.
A piac kibontakozásával luxusmárkák is elkezdik értékesíteni saját Apple Watch változatukat.
Yang kiemelte az általuk támogatott, „intelligens” edzőruhákat készítő Athost. A ruhákba izomcsoportokat, a szívet és a levegővételt monitorozó kütyüket ágyaznak. Az Athos jó példa a viselhető cuccok észrevétlen integrálására.
„Elvégzed a napi rutinedzést, és közben nem foglalkozol vele, mit hordasz, vagy mit csinálsz. Nem érzed, hogy lenne rajtad bármilyen hardver. Utána viszont rendelkezésedre áll az összes adat: hogyan sikerült az edzés, hol van izomlázad stb. A fogyasztó szemében nem a hardver, hanem hasznosság teszi őket értékessé ezeket a technológiákat” – magyarázza Yang.
A piac ugyan fiatal, de máris túlzsúfolt. Az Athos csak az egyik előremutató startup. A Hexoskin, a WiseWear és az Omsignal szintén izgalmas termékeket készít.
Legintelligensebb viselhető tech? A tetkók.
„A tetováló piac az egyetlen nagy piaci szegmens, amellyel szinte senki nem foglalkozik tech-szempontból. Hatalmas potenciál rejlik benne. Az áttörés csak idő kérdése” – vetíti előre a jövőt Yang.