Megmondják az Instagram-posztok, hogy mit piálnak a tinik

2015. november 04. 14:06

Mennyit és mit isznak a 18 év alattiak, van-e kedvenc márkájuk, illetve a fiúk vagy a lányok piálnak többet? – ezekre a kérdésekre keresték a választ amerikai kutatók.

2015. november 04. 14:06

A Rochester Egyetem kutatói feltöltött képek és a képekhez kapcsolódó közösségi-média címkék alapján tanulmányozták 18 év alatti Instagram-felhasználók kiválasztott csoportjának italozási aktivitását. A feldolgozáshoz saját internet szleng-szótárat használtak, és a tizenévesek által követett alkoholmárkákat is figyelték.

Megállapították, hogy gyakrabban isznak hétvégéken, ünnepnapokon és a nap végén. Ez így elég nyilvánvaló, a többi viszont már izgalmasabb: az alkoholfogyasztásban egyik nem sem dominálja a másikat, a márkákat viszont eltérő mértékben követik, ami azt jelentheti, hogy a nagy brand-ek akár célcsoportként is kezelhetik őket, és közösségi médiafelületeken reklámoznak majd nekik termékeket.

Jiebo Luo, az egyik kutató szerint a közösségi médiafelület például célzott kampányokkal és a kampányok hatásának felmérésével jól használható a 18 év alatti alkoholfogyasztás ellen.

A későbbiekben a korosztályt érintő többi problémát (dohányzás, drogok, stressz, depresszió, nem várt terhesség stb.) is fel akarják mérni. Előtte viszont eredményeiket más felmérésékkel akarják összehasonlítani, hogy meggyőződjenek adatbányász módszerük pontosságáról.

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!