A Rochester Egyetem kutatói feltöltött képek és a képekhez kapcsolódó közösségi-média címkék alapján tanulmányozták 18 év alatti Instagram-felhasználók kiválasztott csoportjának italozási aktivitását. A feldolgozáshoz saját internet szleng-szótárat használtak, és a tizenévesek által követett alkoholmárkákat is figyelték.
Megállapították, hogy gyakrabban isznak hétvégéken, ünnepnapokon és a nap végén. Ez így elég nyilvánvaló, a többi viszont már izgalmasabb: az alkoholfogyasztásban egyik nem sem dominálja a másikat, a márkákat viszont eltérő mértékben követik, ami azt jelentheti, hogy a nagy brand-ek akár célcsoportként is kezelhetik őket, és közösségi médiafelületeken reklámoznak majd nekik termékeket.
Jiebo Luo, az egyik kutató szerint a közösségi médiafelület például célzott kampányokkal és a kampányok hatásának felmérésével jól használható a 18 év alatti alkoholfogyasztás ellen.
A későbbiekben a korosztályt érintő többi problémát (dohányzás, drogok, stressz, depresszió, nem várt terhesség stb.) is fel akarják mérni. Előtte viszont eredményeiket más felmérésékkel akarják összehasonlítani, hogy meggyőződjenek adatbányász módszerük pontosságáról.