Gaálné Király Enikő jó hírrel kezdett: az idei termésből készült bort, ami jónak ígérkezik, már az új üzemben palackozzák. Ez azt jelenti, hogy a Tokaj Kereskedőház és a tulajdonos MNV Zrt. közötti együttműködés ismét zavartalan. Augusztus elején még azt írtuk: a cég palackozóüzeme 60 százalékos készültségen áll, kéne még hozzá pénz, és az MNV döntésén múlik, be tudják-e fejezni. A cég vezérigazgatója a Mandinernek megerősítette: az MNV azóta folyósítja a beruházáshoz szükséges pénzeket.
Az új üzem annak az összesen 17 milliárd forintos beruházásnak a része, amelynek keretében tavaly már elkészült egy 66 ezer hektoliter kapacitású tartálycsarnok 3,5 milliárd forintért — erről itt közöltünk képeket —, illetve a következő időszakban megépül egy szőlőfogadó egység, egy hordós érlelő tároló és egy turisztikai látványközpont a cég szegi pincészetében (ezek látványterveit hamarosan közöljük).
Gaálné Király Enikő emlékeztetett: a beruházások elkészülte után a Tokaj Kereskedőház technológiailag alkalmas lesz a magas színvonalú borkészítésre. Mindez pedig lehetővé teszi a társaságnál készült borok nemzetközi értékesítését. Ezt támogatja az a marketingprogram is, amelyet egy angol céggel, a tokaji márkát alaposan megdolgozó Claessens Internationallel közösen most folytat az állami tulajdonú társaság.
Ez a cég készítette el a most debütált 2014-es borok új arculatát is. Fontos tudni, hogy ez még se nem végleges logó, se nem végleges arculat — mint arra Áts Károly célzást tett, maga a Tokaj Kereskedőház név sem fog örökké tartani —, céljuk csak annyi, hogy az új borokra felhívják a figyelmet. Ennek jegyében az eddigiekhez képest teljesen megújultak a címkék, a címkéken megjelent a Tokaj Kereskedőház név, kapott egy címert is a társaság, a nyakcímkén pedig a címer alatt felirat hirdeti, hogy ez az eredeti: Tokaj Kereskedőház — Original.