Hét nagy arany a Magyar Bormustrán

2015. június 12. 20:27

7 nagy arany, 82 arany és 30 ezüst díjat osztottak ki a Magyar Bormustra országos borverseny díjátadóján. A versenyt szervező Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) és a verseny támogatója, a Tesco közös célként jelölte meg, hogy az ország legjobb borait a nemzetközi piacokon is ismerté és elismertté tegyék.

2015. június 12. 20:27

Az idei Magyar Bormustrára 124 pincészet összesen 409 mintát nevezett, amelyek közül 175 fehér- és 139 vörösbor volt. A 22 magyarországi borvidékről a legtöbb mintát a villányi borvidékről küldték, ahonnan 50 tételt neveztek be a versenyre. A 35 fős zsűri két napon át kóstolta és értékelte a mintákat. A bizottságokban szakújságírók és fiatal borászok is helyet kaptak.

A versenyen hét bor kapott nagy arany minősítést, ami azt jelenti, hogy a bor több mint 96 pontot kapott a zsűritől. A zsűri a 82 bort arany, míg arany és 30 bort ezüst díjjal tüntetett ki. Aranyérmet 87, míg ezüstérmet 81 ponttól kaphatott egy bor.

Különdíjat kapott a verseny legeredményesebb fiatal borásza, Geszler Tamás (Geszler Családi Pincészet), a legeredményesebb női borásza Gálné Dignisz Éva (Gál Szőlőbirtok és Pincészet), valamint a legeredményesebb nevező a Mészáros Borház. Best buy elismerést érdemelt a Bárdos és Fia Pincészet 2014-es Mátrai Chardonnay fehér bora és a Csobor Pincészet 2013-as Agárdi Cabernet Sauvignon vörös bora. A versenyen a Tesco is osztott különdíjat a Frittmann Testvérek 2014-es Irsai Olivérjének, a Gál Szőlőbirtok és Pincészet 2014-es Kékfrankos rozéjának és Bock pince 2013-as Kékfrankosának.

A Tesco képviselője a versenyen elmondta: a tavaly több mint 17 millió palack magyar bort értékesítő áruházláncnak kiemelten fontosak a minőségi hazai beszállítók, ezért az Hegyközségek Nemzeti Tanácsával való együttműködés részeként támogatja azt is, hogy a magyar borok minél jelentősebb exportlehetőséghez juthassanak. A Tescónak jelentős szerepe van a kelet-európai borpiacon, hiszen az előző pénzügyi évben Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia borforgalmának 40 százalékát a magyarországi Tescókban értékesítették. A Tesco Európa létrejöttével a magyar borászok előtt a nemzetközi piacok is megnyílhatnak.

A versenyt szervező HNT szintén nem csak itthon törekszik a magyar borkiválóságok elismerésére. Annak érdekében, hogy a díjnyertes borok ne csak elérhetőek legyenek a külföldi piacokon, de a vevők felismerjék és le is vegyék azokat a polcokról, a HNT célja, hogy a Magyar Bormustra nemzetközileg elismert borverseny legyen, sőt a díjnyertes borokat nemzetközi versenyeken is indítaná. A HNT magyar borászoknak ehhez szakmai támogatást is nyújt, a versenyeken való indulás nevezési díját pedig részben átvállalja.

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!