Hamar búcsút inthet Németország a migránsoknak: csatasorba állt a német jobboldal és erősebb, mint valaha
Elon Musk is teljes mellszélességgel kiáll az AfD mellett, egy antifa csoport ugyanakkor megpróbálta megakadályozni az AfD konferenciáját.
Hatvan pincészet, harminc kiállító, Nemzeti Borkiválóságok, számos magyarboros mesterkurzus: minden eddiginél erősebb a magyar jelenlét a düsseldorfi Pro Wein szakkiállításon. Gál Péter tapasztalatai alapján összefoglalta, mely öt hazai bortípus lehet sikeres.
Lipcsey György, a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrumának vezérigazgató-helyettese az MTI-nek arról beszélt, hogy a ProWein kihagyhatatlan Magyarország számára, mert a termelőktől a kereskedőkön át a szakújságírókig és a borszakértőkig mindenki megjelenik, aki számít a borászati szakmában és a nemzetközi piacon.
Az 1994 óta az eddigi legnagyobb magyar standon 60 borászatot képviselve 30 kiállító mutatkozik be, és a 260 négyzetméteres területen berendeztek egy kóstolózónát is, ahol nemzetközi szakértők kóstoltatnak magyar borokat. Itt a 6 magyar borrégió összesen 22 borvidéke mind megjelenik a Nemzeti Borkiválóság Programban szereplő borok révén.
Következő pincészetek állítanak ki a magyar standon (fotó innen):
A Pro Weinen a szőlő- és bortermelők, exportőrök és magyar bor németországi importjával foglalkozó helyi vállalatok révén az ágazat teljes vertikuma megjelenik, mondta az MTI-nek telefonon Gál Péter, a Földművelésügyi Minisztérium eredetvédelemért felelős helyettes államtitkára. Hangsúlyozta, hogy azért fontos a részvétel a legnagyobb nemzetközi vásáron, mert a magyar borszakmában egyre jelentősebb az export szerepe, a kivitel értéke tavaly minden korábbinál nagyobb volt és rekordmértékben növekedett, 85 millió eurót tett ki. Gál Péter a távirati irodának hozzátette, hogy a fogyasztási szerkezet világszerte átalakul, a borfogyasztás alkalomszerűvé válik, de szélesedik a vásárlókör, tudatosabbak a fogyasztók és mind inkább vevők a minőségre.
Ebben a helyzetben Magyarország egyedi tulajdonságokkal rendelkező borokkal lehet versenyképes, de nem feltétlenül a közepes és a magas árkategóriában, mondta Gál Péter:„Akkor lehetünk sikeresek, ha valami olyasmit nyújtunk, amit más nem tud, és ez minőségi orientációt feltételez.” Szerinte egy öt elemből álló mixre van szükség:
Ez lehet az a mix, amelyre az exportpiacokon építeni lehet, és amellyel tovább növelhetjük a presztízsünket, fejtette ki az MTI-nek Gál Péter.
A Pro Wein három napja alatt 15 úgynevezett mesterkurzust is tartanak, egy németországi borimportőr pedig a magyar szervezőkkel együttműködve további 14 kurzust rendezett a vásárra, ismertette a helyettes államtitkár. Kiemelte, hogy a magyar megjelenés fogadtatása pozitív, a résztvevők elégedettek a színvonallal. A jövőben még inkább törekednek majd arra, hogy a legnagyobb exportpiacok - elsősorban Németország, Nagy-Britannia, Csehország, Szlovákia és Lengyelország - szereplőit, kereskedőket, importőröket megcélzó programokat szervezzenek, és nemcsak a vásár idején, hanem kísérő, vagy a ProWeint felvezető rendezvények formájában is, mondta Gál Péter.
Hozzátette, hogy Kína, az Egyesült Államok és Oroszország is a fontos piacok közé tartozik. Az idei, 21. ProWein vásáron 47 országból 4830 kiállító vesz részt, a rendezvényre a várakozások szerint nagyjából 50 ezer szakmabeli látogat el.
A fotók a Nemzeti Borkiválóság Program Facebook-oldaláról származnak.