A brit Financial Times cikket közölt az On The Spot gázai dokumentumfilmjéről és a sorozat munkamódszeréről, az írás szerint az alkotók olyan kérdéseket tesznek fel, amelyek többnyire elfojtva maradnak – közölte a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap. Közben a sorozat vasárnap Magyarországon megkapta a rangos hazai elismerést, a Pulitzer-emlékdíjat. Az On The Spot gázai dokumentumfilmjét a hétvégén mutatták be, az alkotás az Amerikai Dokumentumfilm Fesztiválon Oscar-díjas rendezők munkáival versenyez – ismertette az MTVA.
A világszerte napi kétmillió olvasóhoz eljutó Financial Times ennek kapcsán közölt cikket a filmről és az alkotók munkamódszeréről. „Ritkán látni az ördögi részleteket a Közel-Kelet különböző konfliktusairól szóló tudósítások özönében, amelyek szinte nap mint nap a közönyig hajszolják a nézőt” – idézi az MTVA közleménye Peter Aspden, a Life&Arts rovat állandó szerzőjének cikkét, aki szerint ezzel szemben a magyar filmesek kamerái „egyetlen szívverést sem mulasztanak el”. A Financial Times újságírója hozzáteszi, hogy a sorozat negyven „hasonlóképpen lenyűgöző filmből áll a világ minden tájáról. Az ilyen, szemtanú típusú dokumentumfilm ötlete aligha új, de eddig ritkán jutott el erre a szintre. Takács és Cseke a történés sűrűjébe merítik kameráikat, olyan kérdéseket tesznek fel, amelyek többnyire elfojtva maradnak.”
Az MTVA ismertetése szerint cikkben szerepel az is, hogy ez a típusú dokumentumfilm-készítés egy olyan irányzatot jelez, amely távol esik a műfaj divatosabb, az elmúlt évek közbeszédét meghatározó példáitól. „Egy világ választja el a mindenkivel vitázó Michael Moore zagyválásának kérkedésétől és érzéketlenségétől” – írja a brit napilap, amely szerint a „szívszorító jelenetekből” álló gázai epizód „már-már ősi jellemvonások filmje: csupasz valójában ábrázolja a gyűlölet születését és a remény szánalomra méltó törékenységét”.