Kiderült, hol a legjobb élni Magyarországon
Az elmúlt évek trendjei idén is tovább folytatódtak.
A március 21-én borászokból és vendéglátósokból megalakuló Balatoni Kör a helyi termékek és kezdeményezések népszerűsítését tűzte ki céljául. Most több logópályázatot hirdettek, amivel a kezdeményezés filozófiáját szeretnék hirdetni. A Mandiner is tervezett egy logót!
Logópályázatot ír ki a balatoni borászokból és vendéglátósokból álló, hivatalosan március 21-én, a Balaton közepén megalakuló Balatoni Kör. Ezt Kardos Gábor főszervező jelentette be. A Balatoni Kör létrehozásának terve tavaly vetődött fel, de a szerveződés hivatalosan március 21-én alakul meg a húsz legismertebb balatoni borászból és vendéglátósból egy hajón, tavasznyitó rendezvénnyel egybekötve.
A kör alapítói kiemelten fontosnak tartják, hogy a megszokott nyári tömegturizmushoz képest magasabb szintre emeljék a balatoni gasztronómiát és vendéglátást elsősorban a helyi termékek és kezdeményezések népszerűsítésével. A kör logópályázatainak beküldési határideje május elseje. Többek között egy új Szíves Balaton védjeggyel támogatnák azokat a balatoni vendéglátó egységeket, amelyek kínálatukat kizárólag vagy meghatározó módon balatoni termékekre (borokra, halakra) alapozzák és balatoni munkahelyeket tartanak fenn a nyári szezonon túl is. Akció- és rendezvénysorozatot is terveznek Borpart néven, amelynek szlogenje és fő üzenete a Balatoni bort a Balaton-partra! lesz.
Kardos Gábor, aki ötletgazdája és alapítója is egyben a Balatoni Körnek elmondta: „ma még korántsem általános jelenség, hogy alapvetően helyi borokra, balatoni halakra és helyi termékekre épüljön az éttermek és büfék kínálata, ami pedig francia, olasz vagy más nyugati borvidékeken magától értetődő dolog”. A civil összefogás alapító rendezvényét a tó emblematikus hajójának számító Kelénen tervezik megtartani, amelyre stratégiai partnerekként meghívták a Balatoni Hajózási Zrt.-t, a Magyar Turizmus Zrt.-t, a Balatoni Regionális TDM Szövetséget és a Balaton Fejlesztési Tanács vezetőit is.
A logópályázathoz a Mandiner.bor is szeretne hozzájárulni: a cikket rögtön logótervünkkel illusztráltuk. „Ez egy igazi balatoni kör. A kék szín magát a Balatont jelképezi, annak négy színárnyalata pedig a tó környéki borvidékeket. Digitális technika: vízfestéket, zsírkrétát, kiemelőt és olajfestéket is használtam a Paintben alkotás közben, kiemelve mintegy azt a műfaji és stílusbeli sokszínűséget, ami a balatoni borrégiót jelképezi. Ám a kék szín összeköti mindannyiukat, akár a Balaton, a kör itt tehát mondhatni, be is zárul” – magyarázta az alkotó, Bukovics Martin.