Bivalyerőstől a verhetőig – kit tud legyőzni Marco Rossi válogatottja a csúcson maradásért?
Ön szerint ki lenne a legjobb ellenfél a magyar labdarúgó-válogatottnak? Szavazzon!
Igencsak erős programja lesz az idei Borjog és bormarketing konferenciának. Szó lesz a hegyközségek átszervezéséről, a nemzeti borkiválóságokról, a hazai borászoktatásról, Tokaj történetéről, termelési potenciáljáról, az elmúlt évek változásairól. Szóba kerül a hazai kézműves pezsgő, egy toszkán és egy francia példa, valamint az osztrák csoda.
2014. február 27-re konferenciára hívják a borászokat, szakújságírókat, jogászokat, kormányzati szervek képviselőit, bormarketing szakembereket és minden érdeklődőt, hogy megvitassák az aktuális borjogi kérdéseket és párbeszédet kezdeményezzenek a hazai bormarketing irányvonalairól. Az esemény szervezője dr. Prónay Bence, jogász és Rókusfalvy Pál, borász, marketingszakember. A kétszáz fősre tervezett konferencia kiemelt célja, hogy felületet biztosítson a szőlőbor-ágazatot segítő véleményformáló gondolatoknak és teret adjon a szakmát érintő érdemi kommunikációnak.
A délelőtt a borjogé
Délelőtt tízkor Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter és Tiffán Zsolt borász megnyitójával kezdődik a program, ezt követően dr. Feldman Zsolt, a Vidékfejlesztési Minisztérium agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkára beszél arról, mi a helyzet a papírmunkával, hogyan csökkennek a borászok adminisztrációs terhei.
11.10-kor Tornai Tamás, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa elnöke beszél a HNT új vezetésének céljairól, valamint az újjáalakult hegyközségek irányításával kapcsolatos tudnivalókról. Egy rövid kávészünet után Nagy Attila, a Vidékfejlesztési Minisztérium Agrárpiaci Főosztály osztályvezetője vázolja fel a a szőlő- és borágazatban elérhető támogatások rendszerét. Őt egy bormarketinges kitérővel dr. Kiss Eliza a hegyközségek megújításáért és a szőlő-bor ágazat fejlesztésért felelős miniszteri biztos követi, aki a Nemzeti Borkiválóságok Program céljairól, tapasztalatairól, eredményeiről számol be.
Délután egykor dr. Molnár Péter tart előadást a hazai szőlész-, borászoktatás és a kutatóintézetek helyzetéről, valamint a HNT új vezetésének témát érintő céljairól. A borjogi szekciót dr. Pókecz Kovács Attila, a Pécsi Tudományegyetem tanszékvezetője zárja, aki a magyar borjog előtt álló kihívásokat tekinti át.
A délután a bormarketingé és Tokajé
Az állófogadást követően délután háromkor a nem is olyan régen már nyilvánosan is tállyai borásznak állt Alkonyi László, a tokaji dűlők Bél Mátyás-féle besorolását rekonstruáló borszakíró, az egykori Borbarát magazin főszerkesztője ad rövid történeti áttekintést Tokaj-Hegyaljáról. Ezt követően az esemény kiemelt támogatója, az átalakulóban lévő Tokaj Kereskedőház felügyelőbizottságának elnöke, Tombor András értékeli a borvidék jelenlegi helyzetét és számol be az eddigi történésekről.
Hogy milyen termelési potenciál rejlik a tokaji borvidékben, azt dr. Lukácsy Györgytől, a Budapesti Corvinus Egyetem adjunktusától lehet majd megtudni. Délután négy körül Franz Reinhard Weninger soproni-burgenlandi borász mesél majd az osztrák csodáról – lehet, hogy pont ez lehet a követendő példa a magyar borok és Tokaj számára?
Az este a pezsgőről és a beszélgetésről szól
Az utolsó szekcióban öt órától Tim Banks, a toszkán Ornellaia borászat marketingese ad elő beszédes címmel: bor, brand, ikon. Olaszországból Franciaország felé tekintünk: dr. Olivier Serra, a bordeaux-i egyetem tanára osztja meg a közönséggel, milyen szabályai vannak a borok forgalomba hozatalának Franciaországban. Kicsivel este hat óra előtt a tavaly a borászok borászának választott Szentesi József mondja el, mik a hazai kézműves pezsgőkészítés lehetőségei, és hol tart ma ez a műfaj.
A konferenciát este fél hétkor egy irányított kerekasztal-beszélgetés zárja, ahol a regionális bormarketingről osztja meg gondolatait dr. Mészáros Gabriella, a Borkollégium tanára, Debreczeni Mónika, a Vylyan pincészet tulajdonosa, Borbás Marcsi műsorvezető, Zsidai Roy étteremtulajdonos, Winkler János, a Tokaj Kereskedőház fb-tagja, Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgató-helyettese, valamint Vörös Attila, a Metropol borra specializálódott újságírója.
A konferencia a Boscolo-hotelben lesz, ezen a honlapon lehet rá jelentkezni. A konferenciáról természetesen a Mandiner.bor is be fog számolni.