„Senki nem engedhet meg magának ilyen stílust” – helyretették a gyermekotthon vezetőjét fenyegető Magyar Pétert (Videó)
„Nem fogjuk hagyni, nem élhet vissza a képviselői hatalmával” – üzenték meg a Tisza Párt elnökének.
Kihirdették a Cégér alkotói pályázat idei eredményét: a győztes Radimszky Anna dombornyomott bőrszalagot tett a villányi Ruppert Szőlőbirtok cabernet franc-jára, a második Kiss Zsombor az etyeki Anonym Pince pinot noir-ját díszítette fel fagyűrűvel.
A nyertes, Radimszky Anna elegáns, dombornyomott bőrszalaggal emelte ki a Ruppert Szőlőbirtok villányi Cabernet Franc-jának címkéjét:
A második helyezett Kiss Zsombor az etyeki Anonym Pince Pinot Noir hordóválogatására egy térbe kimozduló fagyűrűt tervezett:
De a pályaművek között szerepelt mozijegyet, kerékpáros trikót, vándorsólymot szimbolizáló címketerv is. A nyerteseknek a sajtöközlemény szerint a díjat átadó Rétvári Bence a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium parlamenti államtitkár következőket mondta el: „Minőségi tartalom – a magyar bor – találkozik a minőségi csomagolással: ezért tekintünk büszkén a Cégér pályázatra. A projekt tavaly elérte célját: mind a tíz grafikus megrendelést kapott a borászától. Az idei munkákat átnézve biztosak lehetünk benne, hogy a fiatal művészek kiugrási lehetőségüket megragadták.”
Az első helyezett 1 000 000 Ft, a 2. helyezett 300 000 Ft jutalmat kapott, a közönségdíjasnak pedig 250 000 Ft jár. A 3-10. helyezettek 50 ezer forintos munkadíjban részesültek. A közönségszavazás június 15-ig tart. Erdélyi Szabolcs, a Cégér projektigazgatója szerint „nehéz dolga volt a zsűrinek, mivel idén is több rendkívül kreatív megoldás született, amely túlmutat egy egyszerű címketerven. Teljes bordesign koncepciók érkeztek, amelyeket a borászok is biztosan nagyon jól ki tudnak majd használni, hiszen új minőségre emelik a hazai borokat.”
Az alkotói pályázat célja kétrétű: egyrészt a fiatal borászok és grafikusok együttműködésének elősegítése, másrészt a magyar borok vizuális megjelenésének és eladhatóságának javítása. A Forum Hungaricum Közhasznú Nonprofit Kft. a kiválasztott borokkal szeretne minél teljesebb képet adni a magyar borászatról regionális szinten is. Idén a pályaművek a VinCE Balatonon, a Sound Fesztiválon, a Veszprémi Utcazene Fesztiválon és a Sziget Fesztiválon, valamint külföldi magyar intézetekben is bemutatkoznak, ezeken a rendezvényeken a pályázat borai is megkóstolhatóak lesznek.