Pressman búcsúajándéka: ismét Polyákék fogják osztani az amerikai pénzt a balliberális lapoknak
Még a 2026-os választás előtt kap egy utolsó „dollárfröccsöt” az ellenzéki sajtó.
Második alkalommal hirdették meg a Cégér - Jó bornak tervezz címkét! alkotói pályázatot, amelynek grafikus versenyzői egy-egy fiatal borász választott borának vagy borcsaládjának terveznek címkét és arculatot. A fődíj egymillió forint.
Az alkotói pályázat célja egyrészt a fiatal borászok és grafikusok együttműködésének elősegítése, másrészt a magyar borászok termékei vizuális megjelenésének és eladhatóságának javítása. A szervező Forum Hungaricum Közhasznú Nonprofit Kft. meggyőződése, hogy a magyar kreativitás és a magyar bor párosításából világszínvonalú termékek születnek - olvasható a szervezők közleményében.
A kiválasztott borokkal szeretnének minél teljesebb képet adni a magyar borászatról regionális szinten is, ezért külföldi rendezvényeken és a május végén az Akváriumban megrendezendő Gasztro-Zsibongáson is bemutatják a pályaműveket. A pályázatra március 28-áig lehet jelentkezni, a pályázati anyag innen tölthető le. Az első forduló tíz legjobb pályázója tíz fiatal borász egy-egy borának vagy borcsaládjának tervezhet arculatot a második fordulóban.
A pályázat nyertese egymillió forint, a második helyezett 300 ezer forint jutalmat kap, a közönségdíjasnak pedig 250 ezer forint jár. A 3-10. helyezetteket 50 ezer forintos munkadíjban részesítik. Az elmúlt évben 225 grafikus indult el a versenyen. A program sikerességét jelzi, hogy a döntőben párt alkotó tíz borász és tíz grafikus szinte kivétel nélkül folytatja a közös munkát. A tíz döntős munkát kiállítás keretében mutatták be az idén többek a Római Magyar Akadémián, a berlini Collegium Hungaricumban, a Párizsi Magyar Intézetben.
Tavaly Bogányi Gergely ruhába öltöztetett Csetvei-királyleánykája nyerte a Cégér címketervező pályázat fődíját, ezt a címkét látni a képen is.