Igenis létezik egy jobb és boldogabb Magyarország – mármint nem itt, hanem Bécsben
Tényleg nyugati programokra kell befizetni, hogy csillogó szemű, mosolygó magyarokat lássunk? Vagy netán elegendő jófejnek lenni a mellettünk ácsorgóval?
Átadták a Somogy megyei Balatonendréd és Lulla közötti, 2,1 milliárd forintból megépült, 9,6 kilométeres összekötő utat, amire Tab és környéke több évtizede várt, mivel ez két zsáktelepülést szüntet meg, továbbá kerülő nélküli összeköttetést biztosít a tabi térség számára a Balaton és az M7-es autópálya felé.
A szerdai ünnepélyes átadáson Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára arról beszélt, hogy a kormány számára azért is fontos az új utak építése, mert az növeli a vidék népességmegtartó erejét. Loppert Dániel, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője arról adott számot, hogy az új összekötőút, valamint az 5,6 kilométeres lullai bekötőút burkolat-megerősítése az Új Széchenyi Terv keretében az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósult meg.
A fejlesztések kivitelezője a nyílt közbeszerzési eljáráson nyertes COLAS-DEBMUT Konzorcium (COLAS ÚT Építőipari Zrt. és a Debreceni Magas, Mély és Útépítő Zrt.) volt. Az Európai Unó ökológiai hálózatát (Natura 2000) érintő út átadását hosszas huzavona előzte meg, ami miatt jelentősen csúszott az átadása az eredeti tervekhez képest. Illés Zoltán környezetvédelmi államtitkár kétszer is leállíttatta az építkezést, október végén pedig a környezetvédelmi hatóság nem járult hozzá a használatba vételéhez.
Schmidt Jenő, Tab fideszes polgármestere úgy fogalmazott: „a krónikások már 1912-ben megfogalmazták, hogy a tabi környék fejlődésének záloga, ha útjai révén közvetlenül bekerülhet az ország vérkeringésébe, amire száz évet kellett várni, de most nagyon boldogok vagyunk”. Mint kifejtette, az új összekötőút megszünteti a Koppány-völgyi elzártságot, és sokkal rövidebb idő alatt elérhetővé teszi az M7-es autópályát. Ezzel 13 település 15 ezer lakosának életét könnyíti meg, mivel az észak felé tartó tabiak 20-22 kilométeres kerülőt spórolnak vele.