Mint két tojás: így vont párhuzamot a Barca-edzővel Pintér Attila
Őszinte válaszok az egykori szövetségi kapitánytól.
Fiatal grafikusok gondolták újra a hazai borászok címkéit a Cégér a jó bornak alkotói pályázat keretein belül. 225 beérkezett pályázat körül a zsűri tíz grafikust emelt ki. Íme az eredmény.
A Cégér pályázat célja a design és a bor találkozási pontján a fiatal, tehetséges grafikusok és borászok egymásra találásának elősegítése, valamint a magyar borászok vizuális megjelenésének, termékeik eladhatóságának javítása. A pályázók első körben Figula Mihály Hét Hektár borához készíthettek címketerveket. Az ígéretes díjazásnak és az izgalmas kihívásnak köszönhetően több, mint kétszáz nívós grafikai pályázat érkezett a szervezőkhöz. A pályázatokat ismert és elismert szakemberek értékelték.
Az értékelésnél a zsűri figyelembe vette a pályaművek grafikai minőségét, a bor, mint termékkategória megértését vizuális oldalról, az ötlet és a címke vizuális világának eredetiségét, a termék pozicionálását, illetve, hogy mennyire sikerült a pályázóknak megragadni a bor, mint termék lényegét. Az első körből továbbjutott grafikusokhoz a projekt ezen fázisában csatlakoznak azok a borászok, akiket a CEWI borszakértői szakmai borkóstolók eredményei alapján választottak ki arra törekedve, hogy személyük által minél több hazai borvidék képviseltethesse magát a projektben.
A borászok részvételükkel nemcsak rendhagyó, művészi igényességű cégérhez juthatnak, de felfrissíthetik márkaarculatukat, vagy akár megtehetik a kezdő lépéseket borászatuk új, egységes márkaképének kialakítására is. Jelentkezésükkel vállalták, hogy egy-egy grafikussal együttműködnek a címketervezési időszakban, megismertetik őt a boraikkal, a termőterülettel és biztosítják számára a tervezéshez szükséges információkat.
Borbély családi pincészet, Badacsony
Borbély Tamás 2012-es, még valószínűleg a pincében erjedő badacsonyi olaszrizlingjének Kiss Zsombor grafikus készített címkét.
Vincellér Ház, Sopron
Győri Zsolt grafikus Molnár Tibor soproni borász teljes termékpalettáját megújította - tette mindezt úgy, hogy nem tért el gyökeresen a jelenlegitől.
Pastor, Szekszárd
A siller a szekszárdi Pastor pince borászának, Juhász Tibornak a talán legjobban menő bora. Ennek megjelenését gondolta át alapjaiban Kiss Miklós.
Hagymási pincészet, Eger
Kovács Attila az egri Hagymási pince 2011-es egri csillagát gondolta át: nemcsak az elő- és hátcímke újult meg a hullámzó egri dűlőnevekkel, hanem a kapszula is.
Bock pincészet, Villány
Libra, vagyis mérleg. A villányi Bock pincészet 2007-es házasításához készített címkét Szőke Gergely. A pályázat weboldalán azt is meg lehet nézni, hogyan formálná át a teljes mostani Bock-arculatot a grafikus.
Hernyák birtok, Etyek
Kutya, traktor, pénztárgép - a Hidden Characters két grafikusa, Nagy Dániel és Orbán Péter a Hernyák-birtokra jellemző motívumokkal újították meg az etyeki címkéket.
Vayi pincészet, Tokaj-Hegyalja
Ungváry Krisztián rögtön a mélyvízbe dobta Szendeff Lőrincet: arra kérte, hogy tervezzen címkét Noir nevű tokaji vörösborához. A grafikus új ruhába öltöztette ezen kívül a történész-borász Spumante habzóborát is.
Heimann Családi Birtok, Szekszárd
1758 a Heimann-család szekszárdi letelepedésének éve. Ezt az évszámot foglalta borba a Heimann-család, José Simon pedig a címkét adja hozzá. Ha jobban megnézik a címkét, látni azt is, hogy a grafikus picit módosított az eddigi Heimann-logón.
Centurio birtok, Mátra
Ludányi Balázs kézműves boraihoz Gilányi Nóra komplex csomagoláskoncepciót készített. A 2011-es dűlőszelektált, Fáy-dombi cabernet franc címkéjén a gyurgyalag található, amely rendszeres vendége a Fáy-dombi szőlőknek.
Csetvei Krisztina, Mór
Ruhacímkével dobta fel a most sem túl ingerszegény külsejű Csetvei-királyleánykát Bogányi Gergely, aki cseppőrös névjegykártyát is tervezett a móri borásznak.
Az elkészült címketervek a borokkal együtt, 2012. október 26. és november 7. között, az Erzsébet téri Akvárium Klubban gasztronómiai napok és kiállítás keretében mutatkoznak be a hazai közönségnek. Jövő év tavaszától nemzetközi kiállítások és borkóstoló rendezvények keretében a Berlinben, Rómában, és Párizsban működő Magyar Kulturális Intézetekben a külföldi nagyközönségnek mutatják be a kiállítási anyagot a szervezők.