Tíz fiatal borász, tíz jó címke

2012. október 20. 07:50

Fiatal grafikusok gondolták újra a hazai borászok címkéit a Cégér a jó bornak alkotói pályázat keretein belül. 225 beérkezett pályázat körül a zsűri tíz grafikust emelt ki. Íme az eredmény.

2012. október 20. 07:50

A Cégér pályázat célja a design és a bor találkozási pontján a fiatal, tehetséges grafikusok és borászok egymásra találásának elősegítése, valamint a magyar borászok vizuális megjelenésének, termékeik eladhatóságának javítása. A pályázók első körben Figula Mihály Hét Hektár borához készíthettek címketerveket. Az ígéretes díjazásnak és az izgalmas kihívásnak köszönhetően több, mint kétszáz nívós grafikai pályázat érkezett a szervezőkhöz. A pályázatokat ismert és elismert szakemberek értékelték.

Az értékelésnél a zsűri figyelembe vette a pályaművek grafikai minőségét, a bor, mint termékkategória megértését vizuális oldalról, az ötlet és a címke vizuális világának eredetiségét, a termék pozicionálását, illetve, hogy mennyire sikerült a pályázóknak megragadni a bor, mint termék lényegét. Az első körből továbbjutott grafikusokhoz a projekt ezen fázisában csatlakoznak azok a borászok, akiket a CEWI borszakértői szakmai borkóstolók eredményei alapján választottak ki arra törekedve, hogy személyük által minél több hazai borvidék képviseltethesse magát a projektben.

A borászok részvételükkel nemcsak rendhagyó, művészi igényességű cégérhez juthatnak, de felfrissíthetik márkaarculatukat, vagy akár megtehetik a kezdő lépéseket borászatuk új, egységes márkaképének kialakítására is. Jelentkezésükkel vállalták, hogy egy-egy grafikussal együttműködnek a címketervezési időszakban, megismertetik őt a boraikkal, a termőterülettel és biztosítják számára a tervezéshez szükséges információkat.

Borbély családi pincészet, Badacsony

Borbély Tamás 2012-es, még valószínűleg a pincében erjedő badacsonyi olaszrizlingjének Kiss Zsombor grafikus készített címkét.

Vincellér Ház, Sopron

Győri Zsolt grafikus Molnár Tibor soproni borász teljes termékpalettáját megújította - tette mindezt úgy, hogy nem tért el gyökeresen a jelenlegitől.

Pastor, Szekszárd

A siller a szekszárdi Pastor pince borászának, Juhász Tibornak a talán legjobban menő bora. Ennek megjelenését gondolta át alapjaiban Kiss Miklós.

Hagymási pincészet, Eger

Kovács Attila az egri Hagymási pince 2011-es egri csillagát gondolta át: nemcsak az elő- és hátcímke újult meg a hullámzó egri dűlőnevekkel, hanem a kapszula is.

Bock pincészet, Villány

Libra, vagyis mérleg. A villányi Bock pincészet 2007-es házasításához készített címkét Szőke Gergely. A pályázat weboldalán azt is meg lehet nézni, hogyan formálná át a teljes mostani Bock-arculatot a grafikus.

Hernyák birtok, Etyek

Kutya, traktor, pénztárgép - a Hidden Characters két grafikusa, Nagy Dániel és Orbán Péter a Hernyák-birtokra jellemző motívumokkal újították meg az etyeki címkéket.

Vayi pincészet, Tokaj-Hegyalja

Ungváry Krisztián rögtön a mélyvízbe dobta Szendeff Lőrincet: arra kérte, hogy tervezzen címkét Noir nevű tokaji vörösborához. A grafikus új ruhába öltöztette ezen kívül a történész-borász Spumante habzóborát is.

Heimann Családi Birtok, Szekszárd

1758 a Heimann-család szekszárdi letelepedésének éve. Ezt az évszámot foglalta borba a Heimann-család, José Simon pedig a címkét adja hozzá. Ha jobban megnézik a címkét, látni azt is, hogy a grafikus picit módosított az eddigi Heimann-logón.

Centurio birtok, Mátra

Ludányi Balázs kézműves boraihoz Gilányi Nóra komplex csomagoláskoncepciót készített. A 2011-es dűlőszelektált, Fáy-dombi cabernet franc címkéjén a gyurgyalag található, amely rendszeres vendége a Fáy-dombi szőlőknek.

Csetvei Krisztina, Mór

Ruhacímkével dobta fel a most sem túl ingerszegény külsejű Csetvei-királyleánykát Bogányi Gergely, aki cseppőrös névjegykártyát is tervezett a móri borásznak.

Az elkészült címketervek a borokkal együtt, 2012. október 26. és november 7. között, az Erzsébet téri Akvárium Klubban gasztronómiai napok és kiállítás keretében mutatkoznak be a hazai közönségnek. Jövő év tavaszától nemzetközi kiállítások és borkóstoló rendezvények keretében a Berlinben, Rómában, és Párizsban működő Magyar Kulturális Intézetekben a külföldi nagyközönségnek mutatják be a kiállítási anyagot a szervezők.

Összesen 7 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
RAMBO
2012. október 26. 17:28
Mellényúltál, a srác látens alkesz, és ezt úgy kompenzálja, hogy minden borról szóló írás mellé odakommenteli, hogy a bor az ördög itala.
tunde04
2012. október 25. 14:58
azt, h orbán hazudik és takarodjon. amugy meg ha belegondolunk a liberálisok ötlete, h legalizáljuk a drogokat, jobb ötletnek tűnt, minthogy egy minőségi borra felhívják a fogyasztók figyelmét. no, ennyit dióhéjban CyB részéről.
rommy
2012. október 25. 14:58
mit akarsz mondani?
birkakaka
2012. október 20. 21:25
Nos én egyszerű borivó ember vagyik.Vagy izlik a bor vagy nem.Viszont viszojgok amikor egy borról elkezdik mesélni, hogy abban benne van a tavaszi virágok illata,és az érett eper ize!Lofaszt apám.Borban nincs érett eper iz csak ha manipulálják.Horvát országi barátom amikor megkérdeztem miért ennyire drága nálatok a bor simán válaszolt.Tudod meg kell fizetni a szölösgazda verejtékes munkáját,szakértelmét.Ott nem beszélnek sóstenger napfényes izéről.Simán elkérik a boruk árát mert annyira értékelik saját munkájukat.Viszont ha majd az unióba lépnek megismerik, hogy a munka értéke nincs benne a borba annál inkább a kabócák ciripelése.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!