Miért életveszélyes, amit Magyar Péter művelt? Így látja a szakértő!
A Tisza Párt elnökének meg kell tanulni, hogy a nemzetbiztonságnál nem lehet fontosabb a népszerűség-hajhászás – hangsúlyozta Horváth József.
A település nem fogadja el a Magyar Közút fakivágási tervét, ezért a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium segítségét kéri. A kivágásra kijelölt csaknem 380 fa zöme egészséges egy független szakértő szerint.
Nem fogadja el Badacsonytomaj a Magyar Közút fakivágási tervét: a település ügyfélként jelentkezik be az ügymenetbe, és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium segítségét kéri. A képviselő-testület erről legutóbbi ülésén döntött. Weller-Jakus Tamás, a Veszprém megyei város jegyzője hangsúlyozta: a balesetveszélyes fák kivágását nem akarják megakadályozni, de egy a Magyar Közút Zrt.-től független szakértő szerint a kivágásra kijelölt csaknem 380 fa többsége egészséges. A jegyző kifejtette: a 71-es főút mentén, Szigligettől Révfülöpig tartó szakaszon lévő fák tájértéket képviselnek, kivágásuk terve felháborodást váltott ki a helyiekből.
Hegymagas környékén tavasszal hasonló módon vágtak ki a független szakértő szerint egészséges fákat is, ezért ebből a példából okulva Badacsonytomaj úgy döntött, ügyfélként vesz részt az eljárásban, és kéri a szakminisztériumot, vizsgálja meg a Magyar Közút döntését – tette hozzá. Horváth József, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs vezetője közölte: az utakon elöregedett, balesetveszélyes, vágásérettséget elért fasorokat jelölik ki kitermelésre, ezt baleset-megelőzési céllal, az útügyi műszaki előírásoknak megfelelően végzik. Hangsúlyozta, minden egyes fakitermelést bejelentenek és engedélyeztetnek a Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőségen, és minden egyes útszakasz kitermelésének tervezetét megküldik a Balaton-felvidéki Nemzeti Park Igazgatóságának.
Horváth József szerint a balesetveszélyes fákat okleveles erdőmérnök jelölte ki szemrevételezéssel és műszerrel. Kitért arra, hogy a fák felmérése folyamatos volt az elmúlt években, de minden alkalommal valamilyen akadályt gördítettek eléjük a természetvédelmi civil szervezetek. Kijelentette: a közútkezelő számára a legfontosabb a közlekedők biztonsága, és fakidőlések, ágletörések miatt évente több kártérítési pert indítanak a társaság ellen.