Felmérés készült az Olvasás Éve kampány részeként, melynek során kiderült: a hazai lakosság fele évente egy könyvet sem olvas el - ez a szám azonban még mindig javuló tendenciát mutat az elmúlt öt évhez képest. Akik viszont olvasnak, azok körében körülbelül húsz százalék az, aki havonta legalább egy könyvet elolvas. A felmérés tanulsága szerint növekszik azoknak a tábora, akik intenzívebb olvasókká válnak. Gergely Ferenc kutatásvezető elmondta: „A fiatalabb generációknál az internet egyre inkább átveszi az olvasás szerepét. Ők sokkal több időt - már a tévézésnél is több időt - töltenek internetezéssel”.
Dippold Péter projektvezető hozzátette: „A internet terjedése ellenére összességében nem csökkent, sőt nőtt az olvasók száma. Pont ez jelzi, hogyan lehet tovább népszerűsíteni az olvasást”. Dippold azt is elmondta, hogy a Széchenyi könyvtárpályázat egyik fontos része az elektronikus katalógus bővítése: az 1926 után megjelent könyvek online oldalon lesznek kereshetőek. A Széchenyi Könyvtár továbbá részt vett a több intézménnyel közös online katalógushálózat kifejlesztésében is a könyvtárközi kölcsönzés elősegítése érdekében.