Bezzeg Románia: 106 munkással 106 év alatt készül el az autópálya

2025. július 20. 11:00

Se engedély, se ember, se haladás – így húzódik Románia legfontosabb autópályája.

2025. július 20. 11:00
null

Egy év munkával mindössze egy kilométernyi autópályát sikerült megépítenie a török kivitelezőnek a romániai Boița és Cornetu közötti szakaszon és azt is csak félig – írta meg a Világgazdaság

A nagyszebeni régióban húzódó, a Kárpátokat átszelő autópálya részeként megálmodott 31 kilométeres szakasz építése 2023 nyarán kezdődött, azonban azóta sem halad kielégítő ütemben. 

A helyiek szerint „106 munkással 106 év alatt befejezik” – egyelőre ugyanis csak egyetlen viadukt építésén dolgoznak, amelynek készültségi szintje 52 százalék alatt van.

A román közúti infrastruktúra-fejlesztő társaság (CNAIR) közlése szerint a Mapa–Cengiz török konzorcium 106 munkást és 62 munkagépet mozgósított a helyszínre. 

Az 1-es számú, 650 méter hosszú viaduktnál jelenleg cölöpözési és magasítási munkák zajlanak, míg a 2-es számú, 204 méteres viaduktnál éppen fúrásokat végeznek. 

A 3-as, 4-es és 5-ös viaduktokon előkészítő munkák folynak. A teljes szakasz fizikai készültsége egy év elteltével mindössze 5,02 százalék. 

Kivitelezési engedélyek több helyen továbbra sem állnak rendelkezésre, az anyagellátás pedig akadozik.

A projekt összetettsége nem kérdéses: hét alagút, 48 híd, egy nagyméretű ökodukt, valamint több helyen rézsűszilárdítás is szükséges. 

A Pro Infrastructure Association szakértői szerint esély sincs arra, hogy a munkálatok a szerződés szerinti 2028-as határidőre befejeződjenek. 

Ráadásul a nyomvonal több helyen vasúti sínek mellett halad el, ami további bonyodalmakat okoz. A helyiek szerint a hatóságok késlekednek az engedélyek kiadásával, és ha ez így folytatódik, „sosem lesz itt autópálya”.

A Boița–Cornetu szakasz az A1-es autópálya 122 kilométeres hegyvidéki szakaszának része, amely a Nagyszeben–Pitesti szakaszon biztosítana kelet–nyugati átjárást a Kárpátokon keresztül. 

Eddig mindössze a Nagyszeben–Boița (14 km) és a Curtea de Argeș–Pitesti (30 km) szakasz készült el, így még 79 kilométer hiányzik a teljes folyosóhoz.

A 2022-ben aláírt, több mint 4,2 milliárd lejes szerződés 18 hónapot irányozott elő tervezésre és 50 hónapot a kivitelezésre. A projekt nemcsak a román közlekedési infrastruktúra kulcseleme lenne, hanem az első autópálya, amely átszeli a Kárpátokat – már ha egyszer elkészül.

Ezt is ajánljuk a témában

Nyitókép: Frank Hoermann / AFP

Összesen 31 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Perczel Éva
2025. július 20. 12:07
Ott legalább van 106 munkára fogható figura. Bezzeg Végevankicsinek nem akadt eddig egy jelöltje sem!
tangoescashujratoltve
2025. július 20. 11:55
kukubenkotangoescashujratoltve 2025. július 20. 11:51 Még a kurva ploesti béranyád is azért lobbizott brüsszelben a dk, mszp , momentum, jobbik oldalán, hogy ne tudjon megépülni. " Ezért egy fideszesnek mindig valami váladék kicsordul a száján.Köszönjük a szinvonalas proli hozzászólásodat. Látod, a hülye fajtáddal mindenki csak kibaszik.Örökös áldozatok vagytok,annyira sajnállak.
tangoescashujratoltve
2025. július 20. 11:50 Szerkesztve
Kerezstangoescashujratoltve 2025. július 20. 11:37 Mondjuk Paks 2-t mindenki is akadályozza velünk szemben." Jaj tényleg az a mindenki annyira gonosz.Ne is mond, bár elfelejetettem ki is az a mindebki,Segíts már.
tangoescashujratoltve
2025. július 20. 11:30
projekt nemcsak a román közlekedési infrastruktúra kulcseleme lenne, hanem az első autópálya, amely átszeli a Kárpátokat – már ha egyszer elkészül." Hasonló mint paks 2, "már ha egyszer elkészül."
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!