Gondban az amerikai légierő: a szuperrepülőgép egy évig a földön ragad

2025. május 03. 22:59

A V-22 Osprey a világ első sorozatgyártású billenőrotoros repülőgépe, de rengeteg műszaki probléma van vele.

2025. május 03. 22:59
V-22 Osprey billenőrotoros repülőgép

A V-22 Osprey billenőrotoros repülőgép a jövő évig nem állhat szolgálatba egy újabb műszaki meghibásodás miatt – számol be a Portfolio a Militarnyi alapján. A cserealkatrészek ugyanis 2026-ig nem állnak rendelkezésre. A hatóságok egyébként még 2024 decemberében függesztették fel a szupergépek repülését.

Ezt is ajánljuk a témában

A repülőgéptípust a 2023. november 29-én Japán partjainál történt baleset óta – amelyben nyolc katona vesztette életét – többször is repülési korlátozás alá helyezték. A vizsgálóbizottság megállapította, a katasztrófát az egyik légcsavaros hajtómű váltójának meghibásodása okozta. Bár 2024 júniusában a hatóságok még úgy nyilatkoztak, a V-22-es 2025 közepén visszatérhet a korlátlan repüléshez, egy újabb incidens meghiúsította ezt a tervet. 

2024. november 20-án az új-mexikói Cannon légibázisról felszálló Osprey azonnal kényszerleszállást hajtott végre.

A V-22 Osprey a világ első sorozatgyártású billenőrotoros repülőgépe. Egyedülálló képessége a rotorjaiban rejlik, azokat képes vízszintes és függőleges állapotban is tartani: vagyis egyszerre képes helikopterként fel- és leszállni, miközben nagy hatótávolságú gépként funkcionál. Ugyanakkor az USA egyik legproblémásabb katonai repülőgépe: 1989-es hadrendbe állása óta 21 balesetet szenvedett.

 

Nyitóképünk: illusztráció/Wikipédia

Összesen 6 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
stormy
2025. május 04. 01:35
"A hatóságok egyébként még 2024 decemberében függesztették fel a szupergépek repülését." milyen agyatlan írta ez t a cikket? az elnöki helikopterek között 4 osprey van. amik rendszeresen repülnek. többször látszott ahirdókban. trump megválasztása után legalább 10 repkedett a déli határ lezárásakor. folyamatosan használják légi utántöltésre és futár/ther gépként a szárzaföld és az anyahajók között. és mellé ot van a valor ami kisebb olcsóbb kb akkora, mint egy balckhawk de az is 600kmh-val keépes repülni.
canadian-deplorable
2025. május 04. 01:23 Szerkesztve
Már megint ez a hazudozás. Miért van erre szükség? Az első Osprey repülőgép 1985-ben készült el. Nem új csoda és főleg nem szupergép. Összesen kb 400 Osprey van használatban. A gyártó Bell most jelentette be az utolsó Osprey elkészítését, tehát befejezik a gyártását. Elavult és nem vált be fenemód.
Bell & Sebastian
2025. május 03. 23:43
Szerintem a hadászati filozófia is befuccsolt, ami alapján létrehozták ezt a nem szokványos gépet. Egy ideig mi is elhittük a baromságot, hogy a jövő háborúja úgy fest majd, pár GI Joe raj rajtaütéssel lecsap a forró pontra, mindent szitává lyuggat és felrobbant, majd visszanyargal a bázisra és kikéri a tízórait. Ez lett volna a villámháború turbósítva és TESCO -gazdaságosan. A migránsválság kitörésekor alaposan begyakorolták a forgatókönyvet pontszerű határbetörésekre, megszállottan repkedtek kötelékben századnyi erővel, aztán rájöttek, Orbán megoldja önként és dalolva, teljesen ingyen a problémájukat.
DBZ22
2025. május 03. 23:30
Pedig a Kapárban és az Avtarban is milyen tutin bizonyítottak
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!