Mi történik? Maximum 60-nal lehet menni ezen a magyar autópályán

Az Útinform szolgálatnál, valamint a navigációs, közösségi autós alkalmazások használatát javasolja.

Tovább csúszik a magyarországi M6-os autópálya és a horvát A5-ös gyorsforgalmi út összekötése.
Annak ellenére, hogy a kivitelező szerint a munkálatok már a végső fázisban járnak, ismét késik a magyarországi M6-os autópálya és a horvát A5-ös gyorsforgalmi út összekötése. Így az eredetileg tervezett nyár eleji átadás helyett várhatóan csak július végére készülhet el a szakasz. A Pécsi Aktuál összefoglalója szerint az utolsó, öt kilométeres szakasz befejezésének határideje már több alkalommal módosult: korábban áprilisi, majd nyár eleji átadást ígértek.
A múlt héten azonban Ivan Anušić horvát miniszterelnök-helyettes és hadügyminiszter Pélmonostoron arról beszélt, hogy az észak–déli európai 5C folyosó várhatóan július végére nyílik meg, ami új beruházásokat, gyorsabb áruszállítást és növekvő turistaszámot eredményezhet. Mindez a térség gazdasági fejlődését is elősegítheti.
A fejlesztéssel teljes lesz a Budapest és az Adriai-tenger között húzódó, 702 kilométer hosszú közlekedési folyosó horvátországi szakasza.
Az utolsó szakasz megépítése közel 46 millió euróba (több mint 18,5 milliárd forintba) kerül, melyet Horvátország az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) forrásaiból finanszíroz. Az új szakaszon nyolc hidat építenek, közülük a leghosszabb, 318 méteres híd a Magyarbóly–Pélmonostor vasútvonal és a Karasica-patak felett ível át. A kivitelező tájékoztatása szerint a munkálatok készültsége már 80 százalékos. A Pélmonostortól a magyar határig tartó szakasz megépítése a horvátországi Baranya megye Európával való összekapcsolásának fontos mérföldköve lesz.
Bár az új összeköttetés révén Budapest és Bosznia-Hercegovina között körülbelül 300 kilométeren lehet majd megszakítás nélkül autópályán közlekedni, ez egyelőre nem jelent érdemi könnyítést a Dalmáciába utazók számára. A sztráda boszniai szakaszának 325 kilométeréből ugyanis eddig csak 138 kilométer készült el, a fennmaradó részek várhatóan csak 2030-ra fejeződnek be. Az autópálya magyarországi szakasza már tavaly elkészült egészen a határig.
Ezt is ajánljuk a témában
Az Útinform szolgálatnál, valamint a navigációs, közösségi autós alkalmazások használatát javasolja.
Nyitókép: Denis LOVROVIC / AFP