valóban a New Yorktól és Washingtontól Sanghajon át Moszkváig világszerte külön helyszíni szerkesztőségekkel rendelkező „tekintélyes” lapot olvassa-e, és valóban az „Európa-szerkesztőség” vezetője követte-e el ezeket a magyarázó-világmegfejtő sorokat.
Mert bennünk csak a kérdések számát sikerül növelnie úgynevezett „érvelésével”:
vajon a 2019 második felében zajlott finn elnökség idején is az Orbán nemtörődömsége miatt esett vissza drasztikusan azon eljárások száma, amelyeket (jellemzően többéves folyamat végén) sikeresen zárt le együttes erővel az Európai Parlament és a Tanács (adott esetben az Európai Bizottsággal folytatott háromoldalú egyeztetés nyomán), vagy ott esetleg az volt az ok, hogy választási évben jártunk, és az elnökség ideje alatt a Parlament még a szakbizottsági alelnökök megválasztásával és a biztosjelöltek meghallgatásával volt elfoglalva?
Nem vagyok „Európa-szerkesztőség” vezetője,
de még így is a triviális tények egyikeként tartom számon, hogy az uniós intézmények a mindenkori európai parlamenti választások időpontját megelőző 12 hónapban felpörgetik a jogalkotást, kiszórnak minden lehetséges anyagot, szabadságstopot rendelve el a munkatársak körében – a szenior szakreferenstől kezdve a szerződéses fordítóig mindenki azon gürcöl, hogy még az adott ciklusban átmenjenek a több éve rágott kezdeményezések –, hogy aztán június közepétől mindenki pótolhassa az elmaradt pihenést. Ilyenkor lehet lenyaralni-leőszölni a túlórákat, pótolni a munkamennyiség miatt hanyagolt továbbképzéseket – az európai szemeszterhez kapcsolódó rutinfeladatok és az előző évi zárszámadás szokásos eljárásai mellett semmiféle nagyszabású jogalkotási munka nem zajlik a falak között,