Bécsben üzent az osztrákoknak Gulyás: Ez egy „képtelen helyzet”

2025. január 15. 19:03

Norbert Hofer, a vasárnapi burgenlandi tartományi választáson az FPÖ csúcsjelöltje arról beszélt, hogy európai jelentősége lenne a két autópálya közötti hiányzó szakasz megépítésének.

2025. január 15. 19:03
Gulyás Gergely

Nem pártpolitikai vagy ideológiai ügy, hanem gyakorlati kérdés, hogy megépüljön az M85-ös gyorsforgalmi út és az osztrák A3 autópálya között hiányzó tíz kilométeres szakasz – mondta Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter szerdán sajtótájékoztatón Bécsben, miután tárgyalást folytatott az Osztrák Szabadságpárt (FPÖ) burgenladni csúcsjelöltjével, Norbert Hoferrel.

Gulyás Gergely hangsúlyozta, hogy Magyarországnak és Ausztriának egyaránt fontos lenne a hiányzó autópályaszakasz megépítése.

Ez olyan ügy, amelyben a kormány szövetségeseket keres a lehetséges partnerekben, így az FPÖ-ben is, és keresett a jelenlegi tartományi vezetésben is.

Magyarország a határig megépítette az M85-ös gyorsforgalmi utat, az osztrákok azonban Kismartonnál (Eisenstadt) megálltak és „nehezen megmagyarázható okból, általában környezetvédelmi okokra hivatkozva” a hivatalban lévő tartományi vezetés a korábbi ígérete ellenére nem akarja megépíteni a hiányzó szakaszt.

Gulyás Gergely bízik abban, hogy a vasárnapi burgenlandi tartományi választás után bárki is kerül hatalomra, látni fogja, hogy mennyire fontos a hiányzó szakasz megépítése Sopron és térsége, valamint Burgenland számára.

„Képtelen helyzet”, hogy két autópálya tíz kilométer híján nem ér össze – mondta, hozzátéve, hogy nem anyagi oka van annak, hogy Ausztria nem építi meg.

Gulyás Gergely kitért arra is, hogy a kormány örül annak, hogy az FPÖ nyerte meg az osztrák parlamenti választásokat szeptemberben és ha nem is azonnal, de megkapta a kormányalakítási megbízást.

Reményét fejezte ki, hogy Ausztriának mielőbb stabil kormánya lehet, egy olyan FPÖ-ÖVP (Osztrák Néppárt) kormány, amely Európában a szuverenista politikát folytató kormányok közé fog tartozni.

A miniszter felidézte, hogy a korábbi években Hans-Peter Doskozillal, Burgenland szociáldemokrata tartományfőnökével is próbáltak együttműködni.

Sok területen sikeres volt ez az együttműködés, de a két autópálya közti hiányzó szakasz megépítésével kapcsolatban nem váltak valóra az ígéretei.

Hozzátette: Burgenlandban a 60-as évek óta szinte csak baloldali a tartományi vezetés, de bárki is győz a választáson, ebben az ügyben a magyar kormány mindenkivel szeretne együttműködni, mert a választás eredményétől függetlenül fontos, hogy ez a kérdés megoldódjon.

Norbert Hofer, a vasárnapi burgenlandi tartományi választáson az FPÖ csúcsjelöltje arról beszélt, hogy európai jelentősége lenne a két autópálya közötti hiányzó szakasz megépítésének.

Elmondta, hogy egyfajta tehermentesítő funkciót is betöltene, mert a határ közeli kistelepüléseken csökkenne az átmenő forgalom, ami rendszeresen torlódásokat okoz.

A forgalomcsökkenéssel nőhet majd az életminőség, erősödhet a mobilitás és a gazdasági kapcsolatok.

Hangoztatta, hogy mindenki, aki józanul gondolkodik, pontosan tudja, hogy milyen következményei lesznek az új szakasznak a térségben élőkre nézve.

(MTI)

Fotó: Földházi Árpád

Összesen 11 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
kuzmics
2025. január 15. 20:45
Nincs undorítóbb a baloldali labancnál.
masikhozzaszolo
2025. január 15. 20:38
Nem tudom, az újságíró vagy az állami-építői tájékoztatás a ludas. azt tudom, és biztosra is veszem, hogy félrepofázás az megy. Szinte mindig kiderül, hogy ha a címen egyáltalán van említve autópálya, mire lemegyünk a cikkre ott már gyorsforgalmi út, és autóút lesz biz az! Van autópálya hálózatunk, az olyan, ahol leállósávok,szélességek, ívek vannak, ahol az a két utas-hidas tábla van kirakva, és nem döglesztik be sebességkorlátozással, mehet a 130. És van a trükk, hogy elkeresztelik mintha autópálya lenne,pedig autóút.Gyorsforgalmi kifejezést használnak.Ja, és pályadíjat szednek, Az más. Ott nincs szintbeli kereszteződés, régen legalább úgy volt,A valóság,úgy építünk autóutakat, hogy remény sincs rá, hogy valamikor 130km/h-sok legyenek. Akkor gyorsorgalminak mondanám.A kereszteződéseknél 70-es táblák máris pofán vágják a gyors forgalmat. Évente végigmértem a teherbírást az összes autópályán és 1 számjegyű úthálózaton a KTI-nál, Ágfalvától Záhonyig. Két évente meg a 2 számjegyűeket is.
johannluipigus
2025. január 15. 19:57
10 km-ről beszélünk? Időnként felmerül bennem a kérdés, hogy ezek az idióta osztrákok miként tudtak évszázadokon keresztül Európa egyik vezető hatalma lenni.
pollip
2025. január 15. 19:40
Szárnyas kapus megoldás az osztrákok részéről. Hátha változik a józan ész szerint.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!