Ez okozhatta a brutális koreai repülőgép-balesetet – a légiforgalmi irányítók előre figyelmeztettek

2024. december 29. 17:42

Dél-Koreában egyre nagyobb bajt okoznak az állatok a légi közlekedésben.

2024. december 29. 17:42
null

A vasárnapi koreai repülőgép-baleset lehetséges okaként felmerült a madárrajjal való találkozás, miután a hatóságok felfedték, hogy a légiforgalmi irányítók már percekkel a baleset előtt figyelmeztették a repülőgépet erre a veszélyre, és a személyzet egyik túlélő tagja a jelentések szerint a mentés után említette a madárrajt – írja a Guardian a koreai Yonhap News nyomán.

Ezt is ajánljuk a témában

Bár a pontos okot még vizsgálják, az eset felhívta a figyelmet arra, hogy a Muan nemzetközi repülőtéren már többször előfordultak ilyen incidensek.

A légiközlekedési szakértők szerint a madárrajjal való ütközések katasztrofálisak lehetnek. A kockázat különösen nagy Muanban, mivel a repülőtér a mezők és a tengerparti területek közelében helyezkedik el.

Az országos szintű hasonló incidensek száma folyamatosan emelkedik, a 2019-es 108-ról tavaly 152-re. Egyesek szerint ez az emelkedés az éghajlatváltozással függhet össze, mivel a vándormadarak állandó lakosokká válnak, és mind a repülőtereken megjelenő madarak időzítésében, mind a fajok tekintetében változások következnek be.

Nyitókép: YONHAP / AFP / – South Korea OUT

 

Összesen 49 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Chardonnay99
2024. december 30. 12:31
Ha lehet hinni a videóknak, akkor csak az egyik hajtómű sérült meg, aztán az is kérdés, mi volt probléma a futóművel, ugyanis nem volt kibocsájtva. Ugyanis a gép a hasán csúszva esélytelen volt, az ütközés elkerülése szempontjából.
Mindenhova
2024. december 30. 10:35 Szerkesztve
Olvasgatom itt a hozzászólásokat. A repülőgépek elsőszámú energiaforrása a hajtómű. Van olyan akinek ez nincs meg? Ha leállnak a hajtóművek, akkor nem csak magával a repüléssel lesznek gondok, úgy értem a haladásával, hanem lényegileg mindennel. Leálnak az elektromos rendszerek és a hidroaulika is. Hasonlóan műxik ez a dolog mint az autódban. Ha nem megy a motor, nincs szervó, és nincs töltés sem. Azzal a nem kis különbséggel, h. egy gép esetében nagyságrendekkel több energiára van szükség. Erre van egy segédhajtómű, ami úgy működik, h. a gép aljából ami egy légcsavaros generátor, ezt kinyitják a pilóták, és a gép sebességének köszönhetően némi energia termelődik. A robotpilótához elég, ill. a szervók működtetéséhez. DE! légi forgalmi irányítók madárverszélyt jeleznek 08:57-kor, 08:58-kor a pilóta vészjelzést adott le, 09:00-kor megkezdte a landolást, majd 09:03-kor felrobbant. Ami biztos, az időből volt itt a legkevesebb, nem mellesleg a levegőben nincs se leállósáv se ADAC.
Szerintem
2024. december 29. 19:51
Madárraj? Azért nem volt a futómű se kiengedve a féklapokkal fékezés se? Hát csak volt valami hidraulika, vagy vezérlési probléma féle is azzal a géppel. Az nem lehet, hogy a Boeing szeretné elhallgatni, mert túl sok a blama mostanában a gépeikkel?
2024. december 29. 19:39 Szerkesztve
Akkor ez már az új Oresnyik a kísérleti madárraj robbanófejjel. Nincs már Moszkvának robbanóanyagra se pénze, ezért a helyét madarakkal tömik tele. Tehát a szankciók működnek öizé.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!