Szerencse, hogy mások nem követték Németország példáját, mert akkor Európa mára teljesen elsötétült volna
A FAZ szerzője változtatásokat sürget, mert különben „kialszik a fény”.
Becslések szerint ezzel az intézkedéssel Németország évente legalább hárommilliárd eurós bevételre tehetne szert.
A német autópályákkal kapcsolatban két jól ismert tény létezik: nincs sebességkorlátozás, és a személyautóknak nem kell útdíjat fizetniük – írja a Világgazdaság.hu.
Ez azonban hamarosan megváltozhat, és a német sztrádák fizetőssé válhatnak. Becslések szerint az autópálya-matricák bevezetésével Németország évente legalább hárommilliárd eurós bevételre tehetne szert.
November közepén a DEGES GmbH, az egyik legjelentősebb állami útépítő vállalat, vészhelyzetet jelentett a Közlekedési Minisztériumnak küldött levelében. Kiderült, hogy a cég 2024-re 200 millió eurónyi (kb. 80 milliárd forint) kifizetést nem tud teljesíteni, így ezeket az összegeket kénytelen 2025-re átütemezni.
Ezt is ajánljuk a témában
A FAZ szerzője változtatásokat sürget, mert különben „kialszik a fény”.
Ezen a ponton merült fel – méghozzá rendkívül befolyásos körökben –, hogy véget vessenek az ingyenes német autópályák korszakának.
A német sztrádákkal kapcsolatban két dolog szinte mindenki számára ismert:
1. Nincs sebességkorlátozás, vagyis legnagyobb megengedett sebesség (ellentétben például Magyarországgal, ahol ez 130 kilométer per óra).
2. A személyautóknak nem kell útdíjat fizetni.
Nyitókép: Thomas Banneyer / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP