Csapra vert válság: rekordveszteséggel és befektetői kételyekkel néz szembe a világ legnagyobb sörgyártója

2024. november 01. 08:17

Világszerte csökken az eladás.

2024. november 01. 08:17
FRANCE - PARIS - DAILY LIFE - ILLUSTRATION

Nyitókép: Eric Beracassat / Hans Lucas / Hans Lucas via AFP

 

A világ legnagyobb sörgyártója, az Anhauser-Busch InBev csalódást keltő eredményekről számolt be a csütörtöki negyedéves jelentésében. Kulcspiacain, köztük az Egyesült Államokban, Mexikóban és Kínában, az eladások jelentős visszaesést mutattak, ami a bevételek több mint félmilliárd eurós csökkenéséhez vezetett, így a vállalat harmadik negyedévi forgalma 15,05 milliárd dollárra zsugorodott – írta meg a Világgazdaság.

A sörértékesítés volumene világszerte 2,4 százalékkal esett vissza, szemben az elemzők előzetes várakozásaival, akik csekélyebb, mindössze 0,4 százalékos csökkenést prognosztizáltak. Ezzel párhuzamosan az EBITDA pénzügyi mutató organikus növekedése elérte a 7,1 százalékot, de még így is elmaradt a várt 8,6 százalékos bővüléstől. 

A tisztított adózás utáni eredmény 1,97 milliárd dollárra emelkedett az előző évi 1,73 milliárdról, ami részvényenként 98 centes nettó eredményt jelent. A Budweiser, Stella Artois és Corona márkákat is gyártó AB InBev gyengén teljesített fő piacain.

Világszerte csökken az eladás

Az Egyesült Államokban például a nagykereskedelmi értékesítés 0,2 százalékkal, a kiskereskedelmi 3 százalékkal csökkent. Mexikóban az időjárási tényezők és a visszaeső kereslet miatt szintén mérséklődtek az eladások. Kínában még jelentősebb visszaesés történt, a nagykereskedelmi eladások 16, míg a kiskereskedelmi értékesítés 14 százalékkal zuhant.

A romló adatok ellenére Michel Doukeris vezérigazgató egyelőre optimista:

Csapataink és partnereink továbbra is stratégiánk végrehajtásán dolgoznak, és bízunk abban, hogy képesek vagyunk teljesíteni azt”.

A vállalat jövőre már 6-8 százalékos EBITDA-növekedést vár, szemben a korábbi 4-8 százalékos becsléssel. A befektetők megnyugtatására az AB InBev vezetősége bejelentett egy kétmilliárd dolláros részvény-visszavásárlási programot, ám a befektetők első reakciói szerint ez kevésnek bizonyult az aggodalmak csillapítására.

Ezt is ajánljuk a témában

 

Összesen 26 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Ergit
2024. november 01. 10:27
A sört, de főleg a bort azért "találták ki", mert a városokban és vidék egyes helyein nem, vagy alig volt tiszta víz. (Ezt a franciáknál látni, náluk vannak olyan könnyű asztali borok, amiket víz helyett ittak/isszák.) Az már csak a velejárója, hogy a fejükbe szál a pia, és kellemesen érzik magukat tőle. :) Az iszlám hitűek ősei valamit tudta ez ügyben, azért tiltják a szesz fogyasztását. Na, de amikor egy olyan iszik szeszt, amelyiknek az ősei 1500 éven keresztül egy kortyot sem, azok különös állapotba kerülnek...
billysparks
2024. november 01. 10:23
A helyzet az, hogy nem valami jók a söreik. Ez lehet a titka a csökkenő fogyasztásnak. Más gyártók jobb söröket főznek.
SyncBaer
2024. november 01. 10:16
A sör halála a pasztőrözéssel kezdődött és a dobozolás verte a koporsójába az utolsó szöget. A manapság boltban kapható sörök 90 %-a unalmas, félig döglött "egykaptafa", a kocsmák, vendéglők csapolt sörre szintúgy (pláne szenzáció, ha a rendszer tisztított és a hanzlit nem kapod). Aki ivott már friss sört, tudja miről beszélek.
2024. november 01. 09:43 Szerkesztve
Nekem lenne ötletem: fogd a legnépszerűbb sörödet, nevezd át buzik sörére és reklámozd egy transzbuzival! Jut eszembe, emmán megvót. Az akkor legnépszerűbb sört jelenleg már a 20-as listán se jegyzik.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!