Nem választották időben Magyarország útját: a németek és az olaszok retteghetnek Kína döntésétől

2024. szeptember 05. 20:41

Kínának nem okozott problémát az Európai Unió stratégiája, Peking válaszlépése viszont súlyos károkat eredményezhet Németország és Olaszország gazdaságában.

2024. szeptember 05. 20:41

Nyitókép: Miniszterelnöki Sajtóiroda/Fischer Zoltán

Bár a kínai vállalatoknak meg sem kottyant, hogy az Európai Unió, az Egyesült Államok és Kanada is magas vámok bevezetéséről döntött a Kínából érkező elektromos autókra, Németország és Olaszország már most retteghet, hogy Peking válaszlépése romba döntheti az autóiparukat.

A kínai kormány megvitatja a helyi gyártókkal az Európából behozott luxus benzines autók vámjainak emelését, ami kereskedelmi háborút indíthat el Európa és Kína között, olyan országokat sújtva, mint Olaszország és Németország, amelyek luxusautó-márkáikról ismertek

– írja az Autószektor. A lap emlékeztet: a Ferrari, a Lamborghini, a Maserati, a Porsche, a BMW és a Mercedes súlyos veszteségeket szenvedhetnek, tekintve, hogy ezeknek a márkáknak az export kikötője Kína, az innen származó bevétel elérte az 1 milliárd eurót 2023-ban.

A nyugati lapok már többször megállapították az elmúlt hónapokban, hogy hatalmas harc dúl Európában a kínai gyártók megszerzéséért – ennek fontosságát először egyébként a magyar kormány ismerte fel, amiért rengeteg támadás érte Nyugat-Európából, ám mára a németek, a spanyolok, az olaszok és a franciák is ezt a stratégiát követik.

Ezt is ajánljuk a témában

 

Összesen 57 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
herden100
2024. szeptember 06. 00:21
Hallod Schiffer?
fintaj-2
2024. szeptember 05. 23:26
A germánok még nem tudják, hogy a sűrű fillér jobb mint a ritka forint, majd megtanulják.
csapláros
2024. szeptember 05. 22:57 Szerkesztve
genusnexxt 2024. szeptember 05. 21:11 ..."Mi pl az erősen környezetszennyező akkugyártásunkat 31%-kal csökkentettük, meet nem odafutunk ahol a labda van, hanem ahol lesz Buksikáim. Eredmény: a magyar gazdaság 5 éve stagnál. "... 1.: a magyar gazdaság az UNIÓ gazdaságához képest sasként szárnyal 2. az elmúlt években ÉPPEN, hogy odafutottunk, ahol a labda VAN és főleg, ahol LESZ (gépkocsigyártás széles magyar beszállítói háttérrel, elektromos autó gyártás, akkumulátor gyártás, hadiipar, elektrotechnika, stb.) 3. Brüsszelben dörömbölj húgyagyú, hogy fejezze be az amcsik seggnyalását, és álljon SAJÁT lábra.
fasisztakomcsi
2024. szeptember 05. 22:47
A világban minden döntés mögött, érdekek húzódnak. Kína csak addig ilyen jó fej, amíg az unió tagjai vagyunk. Az üzletben nincs helye érzelmeknek. Ha kilépnénk, vagy kirúgnának az unióból Kína már vinne is mindent máshová. Ugyanez lenne a többi céggel. Viszont, ha úgy alakul, hogy kikerülünk az unióból, be kell lépni a BRICSBE, mint az európai piachoz összekötő tranzitország. Unió és BRICS nélkül Magyarországnak annyi.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!