Eddig szidták érte, most fél Európa Magyarország útját választotta
Újabb bizonyíték, hogy Nyugaton népszerűvé vált a magyar stratégia.
Kínának nem okozott problémát az Európai Unió stratégiája, Peking válaszlépése viszont súlyos károkat eredményezhet Németország és Olaszország gazdaságában.
Nyitókép: Miniszterelnöki Sajtóiroda/Fischer Zoltán
Bár a kínai vállalatoknak meg sem kottyant, hogy az Európai Unió, az Egyesült Államok és Kanada is magas vámok bevezetéséről döntött a Kínából érkező elektromos autókra, Németország és Olaszország már most retteghet, hogy Peking válaszlépése romba döntheti az autóiparukat.
A kínai kormány megvitatja a helyi gyártókkal az Európából behozott luxus benzines autók vámjainak emelését, ami kereskedelmi háborút indíthat el Európa és Kína között, olyan országokat sújtva, mint Olaszország és Németország, amelyek luxusautó-márkáikról ismertek
– írja az Autószektor. A lap emlékeztet: a Ferrari, a Lamborghini, a Maserati, a Porsche, a BMW és a Mercedes súlyos veszteségeket szenvedhetnek, tekintve, hogy ezeknek a márkáknak az export kikötője Kína, az innen származó bevétel elérte az 1 milliárd eurót 2023-ban.
A nyugati lapok már többször megállapították az elmúlt hónapokban, hogy hatalmas harc dúl Európában a kínai gyártók megszerzéséért – ennek fontosságát először egyébként a magyar kormány ismerte fel, amiért rengeteg támadás érte Nyugat-Európából, ám mára a németek, a spanyolok, az olaszok és a franciák is ezt a stratégiát követik.
Ezt is ajánljuk a témában
Újabb bizonyíték, hogy Nyugaton népszerűvé vált a magyar stratégia.