Egyetlen döntésen múlik, és összeomolhat az európai autóipar

2024. szeptember 26. 15:32

Olaszországból érkezett a figyelmeztetés.

2024. szeptember 26. 15:32
Italian Prime Minister Giorgia Meloni listens as US President Joe Biden speaks at the Global Coalition to Address Synthetic Drug Threats, in New York on September 24, 2024.

Nyitókép: ANDREW CABALLERO-REYNOLDS / AFP

Az Európai Unió – legalábbis direkt módon – nem fogja betiltani a belső égésű motorral működő új autók értékesítését 2035-től. Az EU azonban nem fogja megengedni az autógyártóknak, hogy új, károsanyag-kibocsátású járműveket értékesítsenek – írja az Autószektor.

A lap emlékeztetett rá, hogy ez gyakorlatilag ugyanazt jelenti, hacsak a szén-dioxid-semleges szintetikus üzemanyagok gyártása nem növekszik megfelelően a következő 10 évben. Reálisan nézve ez nem tűnik megvalósíthatónak ilyen rövid időn belül, így érthető, hogy a tilalom elleni kritikák egyre hangosabbak.

Nemrég Olaszország környezetvédelmi és energiabiztonsági minisztere volt az, aki az EU 2035-ös tilalma ellen emelt szót.

Az Automotive News Europe idézi Gilberto Pichetto Fratint, aki szerint „a tilalmat meg kell változtatni”, mivel az „ideológiai vízió” már megbukott. Elment odáig, hogy azt mondta, a terv egyenesen „abszurd”, és Európának most „pragmatikus elképzelésre van szüksége”.

Az olasz kormányzati tisztviselők azt szeretnék, ha a 2035-ös új ICE-értékesítési tilalmat idő előtt felülvizsgálnák. Ahelyett, hogy 2026-ig kellene várni, az ország kereskedelmi minisztere, Adolfo Urso azt szeretné, ha a szabályt már 2025 elején újraértékelnék – mutatott rá a lap.

Meglátása szerint ideális esetben a dolgoknak meg kell változniuk, ellenkező esetben az európai autóipar összeomolhat.

Giorgia Meloni miniszterelnök jobboldali pártja, az Olasz Testvérek (Fratelli d'Italia, FdI) szerint ahelyett, hogy mind a 27 uniós országot arra kényszerítenék, hogy a következő évtized közepétől kezdve csak elektromos meghajtású járműveket értékesítsenek, egyes tagállamoknak nagyobb szabadságot kellene biztosítani a szén-dioxid-mentesítési célok elérésében. Az átállás nem történhet meg 10 év alatt, ezért reálisabb cél lenne a fokozatos átállás az ICE-ről az EV-re – emlékeztetett az Autószektor.

***

Ezt is ajánljuk a témában

 

Összesen 48 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
MaBaker
2024. szeptember 26. 21:25
A nulla kibocsájtás az élet megszűnését jelenti. Eleve baromság amikor azt latolgatják hogy most az autógyártás tönkretételével érjük ezt el vagy mással. Nincs olyan hogy nulla kibocsájtás, hacsak nem növényekről beszélünk, de még náluk is csak bizonyos esetekben. Teljes agyrém a net zero!
sexykitty-5000092
2024. szeptember 26. 21:25
🍓 ️ ­­É­­r­­t­é­k­e­l­­d­ ­­a­ ­s­­z­e­­x­i­ ­p­u­­n­­­c­­­i­m­­­a­t­­ 👉 𝐖­­­𝐖­­­𝐖­­­.­­­𝐗­­­𝟏­𝟖­­.­­­𝐅­­𝐔­­𝐍
MaBaker
2024. szeptember 26. 21:22
ICE helyett EV mi? Fogadjunk hogy a cikkíró nem csak lusta volt kifejteni ezeket a fogalmakat, hanem azt sem tudja mit takarnak.
ToIeranciaterror
2024. szeptember 26. 20:41
A nyugat minden tevékenysége hazugságon alapul. Ez a széndioxid mizéria sem igaz. Nem ettől melegszik a légkör. ez biztos. Széndioxiddal még a tavaszi fagyok ellen sem lehetne védekezni. Ellenben ha beborul, nem hül ki a levegő. A víz az ami a hőt a légkörben tartja.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!