Tanárhiány, migrációs problémák: az osztrák iskolarendszer az összeomlás szélén áll
Nincs, aki tanítson.
Pedig az óvodai jelek soha nem ártottak egyetlen gyereknek sem.
Nyitókép: llusztráció / MTI / Czeglédi Zsolt
Fokozatosan megszüntethetik az óvodai jelek használatát a bécsi óvodákban. A városi hivatal a Kronen Zeitung megkeresésére elmondta: „Az a cél, hogy a gyerekek ne kapjanak olyan szimbólumokat, amelyekkel nem tudnak azonosulni, illetve hogy az újonnan érkezők ne csak olyan jelek közül választhassanak, amelyekhez nem kapcsolódnak pozitív élmények.”
A hivatal szerint a hagyományos óvodai jeleket új típusú címkézések válthatják fel, például vegyes megoldások, amelyek fényképeket vagy egyéb kreatív ötleteket is tartalmazhatnak a nevek mellett.
A cél az, hogy a gyerekek olyan jelképekkel azonosuljanak, amelyeket ők választanak.
Ezzel elkerülhetők lennének azok a helyzetek, amikor például egy gyereket „gombának” hívnak a társai.
Johanna Mikl-Leitner, Alsó-Ausztria néppárti (ÖVP) kormányzója a Heute című lapnak adott interjúban kifejtette, hogy a szülőknek és a gyerekeknek más problémákkal is szembe kell nézniük, például a gyermekgondozás minőségével. A kormányzó szerint az óvodai jelek hasznosak, mert segítenek a gyerekeknek megtalálni a kampójukat, ahová a ruháikat akaszthatják.
Továbbra is megőrizzük az óvodák autonómiáját, mert úgy gondoljuk, hogy a pedagógusok tudják legjobban, mi a legjobb a gyerekeknek
– mondta a tartomány vezetője. Hozzátette, hogy véleménye szerint nem kell mindent szabályozni, mivel ezek az óvodai jelek soha nem ártottak egyetlen gyereknek sem.
***
Ezt is ajánljuk a témában
Nincs, aki tanítson.