A cikkben Philipp Nagl, a DB pályakarbantartó leányvállalata, a DB Infrago vezérigazgatója névvel-címmel vállalja: szerinte a német vasúti infrastruktúra brutálisan el van öregedve, „a biztosítóberendezés-park Nyugat-Európán belül Németországban a legidősebb”, s az elmúlt évtizedekben messze túl keveset fektettek be fejlesztésekbe, de a karbantartás is elmaradt.
Ennek eredménye, hogy az első félévben a távolsági vonatközlekedésben a német vonatok csupán 62,7 százaléka volt pontos, azaz minden harmadik vonat késett –
s ez ráadásul hét százalékkal rosszabb eredmény, mint a tavalyi év azonos időszakában.
A lap birtokába jutott belső vasúti előrejelzések szerint még minimum két évbe telik, mire az időközben megkezdett felújítások érezhető javuláshoz vezetnek majd, rendbe pedig csak tíz év alatt lehetne tenni Németország vasúti pályáit. Addig marad a jelenlegi helyzet, amit a Die Welt úgy ír le:
„az elöregedett biztosítóberendezések múzeumérett irányítópultjait szigetelőszalaggal ragasztják össze, hogy ne essenek szét”.