Trump máris levitte az ingatlanárakat, igaz, Olaszországban
Egyeurós házakat kínál egy falu Szardínia szigetén a kiborult liberálisoknak.
Komoly jogi csatározás elé nézhet az Adobe.
Nyitókép: David Paul Morris/Bloomberg via Getty Images
A Photoshop és az Acrobat fejlesztőjeként, komoly jogi csatározás elé nézhet az Adobe, miután az amerikai kormány hétfőn pert indított a vállalat ellen. A vád szerint a cég rejtett díjak és túlárazott előfizetések révén károsította meg a fogyasztókat, ami miatt akár több milliárd dolláros büntetésre is számíthat – írta meg a Reuters.
A Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) a kaliforniai San Jose szövetségi bíróságán benyújtott panaszában azzal vádolja az Adobe-t, hogy az „éves, havidíjas” előfizetési tervében elrejtette a magas felmondási díjakat és egyéb fontos feltételeket. Ezek a díjak, amelyek néha a több száz dollárt is elérték, gyakran az apró betűs részekben vagy szövegdobozok és hiperlinkek mögött bújtak meg, ami az állam szerint
egyértelműen a fogyasztók megtévesztését szolgálták.
A panasz szerint, ha a fogyasztók az első évben mondják fel a szerződést, az Adobe az idő előtti felmondási díjakat a fennmaradó kifizetések 50 százalékaként számítja ki.
Az FTC szerint emellett az Adobe az online lemondási folyamatot is szándékosan megbonyolította. A telefonos lemondási próbálkozásokat pedig gyakran megszakították, így azt az ügyfeleknek többször meg kellett ismételniük. Ráadásul a kérésület különböző képviselők előtt kellett megtenniük, és általában ellenállásba, valamint késedelembe ütköztek.
Az ügyben az Adobe két vezetőjének is meg kell jelennie a bíróság előtt: David Wadhwani, a digitális média üzletág elnöke, és Maninder Sawhney, a digitális értékesítésért felelős alelnök is vádlottként jelent meg.
Az Adobe rejtett korai felmondási díjakkal és számos lemondási akadállyal csapdába ejtette az ügyfeleket az egyéves előfizetésekkel
– mondta Samuel Levine, az FTC fogyasztóvédelmi hivatalának igazgatója.
Az FTC továbbá kiemelte, hogy „az amerikaiak belefáradtak abba, hogy a vállalatok az előfizetés megkötése során elrejtik a költségeket, majd akadályokat gördítenek eléjük, amikor megpróbálják lemondani a szerződést”.
A 4,92 milliárd dollárt érő előfizetések az Adobe 5,18 milliárdos bevételének 95 százalékát tették ki a március 1-jén zárult negyedévben.
***