Jön a béke? Egyre többen szemeznek az orosz piacokkal, ám meglepő, mit szólnak ehhez Moszkvában

Vlagyimir Putyin csak szigorú feltételekkel és kompenzáció fejében nyitná újra piacát.

Komoly jogi csatározás elé nézhet az Adobe.
Nyitókép: David Paul Morris/Bloomberg via Getty Images
A Photoshop és az Acrobat fejlesztőjeként, komoly jogi csatározás elé nézhet az Adobe, miután az amerikai kormány hétfőn pert indított a vállalat ellen. A vád szerint a cég rejtett díjak és túlárazott előfizetések révén károsította meg a fogyasztókat, ami miatt akár több milliárd dolláros büntetésre is számíthat – írta meg a Reuters.
A Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) a kaliforniai San Jose szövetségi bíróságán benyújtott panaszában azzal vádolja az Adobe-t, hogy az „éves, havidíjas” előfizetési tervében elrejtette a magas felmondási díjakat és egyéb fontos feltételeket. Ezek a díjak, amelyek néha a több száz dollárt is elérték, gyakran az apró betűs részekben vagy szövegdobozok és hiperlinkek mögött bújtak meg, ami az állam szerint
egyértelműen a fogyasztók megtévesztését szolgálták.
A panasz szerint, ha a fogyasztók az első évben mondják fel a szerződést, az Adobe az idő előtti felmondási díjakat a fennmaradó kifizetések 50 százalékaként számítja ki.
Az FTC szerint emellett az Adobe az online lemondási folyamatot is szándékosan megbonyolította. A telefonos lemondási próbálkozásokat pedig gyakran megszakították, így azt az ügyfeleknek többször meg kellett ismételniük. Ráadásul a kérésület különböző képviselők előtt kellett megtenniük, és általában ellenállásba, valamint késedelembe ütköztek.
Az ügyben az Adobe két vezetőjének is meg kell jelennie a bíróság előtt: David Wadhwani, a digitális média üzletág elnöke, és Maninder Sawhney, a digitális értékesítésért felelős alelnök is vádlottként jelent meg.
Az Adobe rejtett korai felmondási díjakkal és számos lemondási akadállyal csapdába ejtette az ügyfeleket az egyéves előfizetésekkel
– mondta Samuel Levine, az FTC fogyasztóvédelmi hivatalának igazgatója.
Az FTC továbbá kiemelte, hogy „az amerikaiak belefáradtak abba, hogy a vállalatok az előfizetés megkötése során elrejtik a költségeket, majd akadályokat gördítenek eléjük, amikor megpróbálják lemondani a szerződést”.
A 4,92 milliárd dollárt érő előfizetések az Adobe 5,18 milliárdos bevételének 95 százalékát tették ki a március 1-jén zárult negyedévben.
***