A Corleone család története három Oscar-díjat nyert el, ő a forgatókönyvért járót vehette át. A filmnek két folytatása készült (1974, 1990), a hat Oscar-díjat begyűjtő második részért Coppola a legjobb filmnek, rendezőnek és forgatókönyvnek járó díjat is átvehette (ez előtte csak Billy Wildernek sikerült a Legénylakással). A sorozat harmadik részével is versenyben volt az aranyszobrocskáért két, a film pedig hét kategóriában, köztük a legjobb filmek közt. A trilógia a 29 Oscar-jelölésből kilencet váltott díjra.
A befejező részt 2020-ben újravágta, megváltoztatta a film kezdetét és végét, és számos jelenetet átrendezett.
Ő jegyezte az F. Scott Fitzgerald regénye alapján forgatott A nagy Gatsby forgatókönyvét. 1974-es Magánbeszélgetés című filmje, amelynek főszereplője egy paranoiás, hivatásos lehallgató ügynök, Arany Pálma-díjat kapott Cannes-ban és három Oscar-jelölést is begyűjtött. Öt évvel később vágott bele az Apokalipszis most elkészítésébe, Joseph Conrad A sötétség mélyén című kisregényét a vietnámi háborúra adaptálva. A kaotikus, minden idő- és költségkeretet túllépő forgatás során a stábnak a parádés szereposztás (Marlon Brando, Dennis Hopper, Martin Sheen, Robert Duvall) ellenére sok nehézséggel kellett megküzdenie. A háborús téboly és az abszurditás megjelenítésében nehezen túlszárnyalható alkotást három Oscar-jelöléssel honorálták. A filmklasszikus 2019-ben ismét a mozikba került, új rendezői vágással, digitálisan restaurált képi és hangváltozatban. Érdekesség, hogy az eredeti szereplők közt ott volt Lawrence Fishburne is, akinek a pályafutása tizenévesen ezzel a filmmel kezdődött.
A nyolcvanas években készített filmjeiben (A kívülállók, Rablóhal) olyan sztárokat indított útnak, mint Tom Cruise, Matt Dillon, Emilio Estevez, Nicolas Cage. A Gengszterek klubját történelmi visszaemlékezésnek szánta a jazzkorszak Harleméről. Későbbi munkái közül jelentősebb Bram Stoker Drakulájának, valamint John Grisham Az esőcsináló című regényének filmvászonra vitele. 2007-ben tíz év hallgatás után jelentkezett a filozofikus és személyes Youth Without Youth című filmmel. Ezután fekete-fehér lírai alkotást forgatott egy olasz testvérpárról (Tetro), a Twixt című művészi horrorfilmje 2011-ben került a mozikba.
Igazi olaszként mindig igyekezett családtagjainak is lehetőséget adni.