Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Róka László
***
Az Aldi nyolcszáz új üzletet nyit egy ötéves terv keretében az Egyesült Államokban, kihasználva, hogy az amerikaiak egyre ártudatosabban vásárolnak a magas infláció miatt – tudatta az ABC News.
Az infláció sok fogyasztót arra késztetett, hogy változtasson a bevásárlási szokásain. A fogyasztók belefáradtak az átlagosan 19%-kal magasabb árakba és új utakat keresnek a kiadások csökkentésére. Az élelmiszerboltokban a márkás termékek helyett a bolti márkás termékeket választják, diszkont áruházakba térnek át, vagy egyszerűen csak kevesebb terméket vásárolnak, például rágcsálnivalókból vagy ínyenc élelmiszerekből.
A kritikusok által árdrágításként elítélt fogyasztói ellenállás az élelmiszerek, valamint az olyan fogyasztási cikkek, mint a papírtörlő és a szalvéta esetében volt a legszembetűnőbb. Az otthon fogyasztott élelmiszerek amerikai árai jellemzően
évente 2,5%-kal emelkednek, de 2022-ben 11,4%-kal, 2023-ban pedig további 5%-kal nőttek a kormányzati adatok szerint.
Az Aldi csütörtökön közölte, hogy terve új üzletek megnyitását és átalakítását is magában foglalja. Az északkeleti és középnyugati régióban 2028 végéig közel 330 új üzletet kíván nyitni. A vállalat emellett további üzleteket nyit Dél-Kaliforniában és Phoenixben, valamint új városokba, köztük Las Vegasba is belép.