Mik az okai a kínai sikernek? Song szerint a munkaerő jóval olcsóbb Kínában; ugyanakkor Kína sikerének második, még fontosabb oka az ellátási lánc vertikális integrációja. A kínai BYD például nem vásárol akkumulátorokat az elektromos autókhoz, hanem saját akkumulátorgyártással rendelkezik. Eközben a Covid szerepe sem hanyagolható, hiszen
Nyugaton súlyos fennakadásokat okozott a globális járvány, a Teslánál csúszott az autók leszállítása.
Eközben Kínában dinamikus és többé-kevésbé zavartalan volt a növekedés. A kínai vállalatok ráadásul bizonyos előnyöket élveznek a Teslával szemben. Évekkel ezelőtt volt egy vita Kínában, hogy az elektromos vagy az önvezető jelleget kell-e erősíteni, és Kína az előbbi mellett döntött. A döntés oka az, hogy ez csökkenti a költségeket, és egy válság idején ez különösen fontos a fogyasztók számára.
Song beszélt Magyarország ipari park stratégiájáról, a keleti nyitás politikájáról és Magyarország növekvő jelentőségéről is Kína számára.
Kína kilenc magyar céggel írt alá stratégiai együttműködési megállapodást, ami jelzi, hogy ezek a vállalkozások hajlandóak jelentős beruházására.