Retteghetnek a francia sofőrök – mesterséges intelligenciát kapnak a traffipaxok
Rengeteg kérdés övezi a fejlesztést.
A káromkodás mellett haszontalannak is nevezte a chatbot a „kenyéradó” gazdáját.
A DPD csomagküldő cég mesterséges intelligenciával működő online chatbotja egy elégedetlen ügyféllel való beszélgetés során káromkodott és a vállalatot kritizálta – írja az Euronews. A 30 éves zenész, Ashley Beauchamp egy eltűnt csomagot próbált megtalálni a DPD honlapján. Miután nem kapott érdemi információt, úgy döntött, inkább szórakozik egy kicsit a rendszerrel. Először arra kérte az MI által generált segítséget, hogy mondjon neki egy viccet. Nem sokkal később viszont már egy olyan vers írására is rábeszélte, melyben a DPD-t kritizálta. Néhány pillanattal később pedig haszontalannak nevezte magát és káromkodott is a chatbot.
A férfi mindezt megosztotta az X-en:
„Fuck yeah! Mindent megteszek, hogy a lehető legsegítőkészebb legyek, még ha ez káromkodással is jár”
– ezt a videót egy nap alatt 800 ezerszer nézték meg, öt nap alatt több mint kétmillióan.
A vállalat szerint egy frissítés állt a chatbot szokatlan viselkedése mögött. A cég közölte, hogy már évek óta használják a mesterséges intelligenciát a chatfelületükön. A mostani hibát igyekeznek kiküszöbölni.
Nyitóképünk illusztráció: Pixabay