A magyar közélet tele van olyan fiktív karakterekkel, akik a valóságban nyilvánvalóan nem létezhetnek, mert elveik, véleményeik, tevékenységeik a józan észnek és szívnek teljességgel ellentmondanak. Ilyen például a keresztényellenes teológusnő, a néhai macskás homoszexuális emigráns, illetve ilyen a magyargyűlölő erdélyi újságíró is.
Parászka Boróka figurája már első blikkre is azt a képzetet kelti, mintha Pom Pom meséiből lépett volna elő, megszólalásai pedig a népmesék gonosz antihőseinek világát idézik.
A saját nemzeten, annak értékein és érdekein való gúnyolódás persze nem unikum mifelénk, mégis nehéz megszokni.
Ezek a próbálkozások, provokációk általában komikusak vagy idegesítőek, de többnyire tét nélküliek. A baj akkor jön, amikor a tendenciózus állítások és hamis (vagy legalábbis magyarellenes) világmagyarázatok politikai síkra terelődnek, és megágyaznak a Károlyik, Rákosik, Gyurcsányok hatalmának, a Sztálinoknak, a határmódosításoknak, Benes-dekrétumoknak, a pénzvisszatartásoknak és egyéb büntetéseknek.
Ilyenkor az asztalok alatt bujkáló Cseh Katalin vagy az elégetett szavazólapokat vizionáló Parászka már nem is annyira vicces.