„Ilyenben még nem volt részem” – másodpercekig tartó szabadesés, pánik a magyar válogatott repülőgépén
Tombolt a vihar, ezért komoly rutinra volt szüksége a pilótának.
Egy gyártási hiba miatt 45 gép kényszerül pihenőre.
A Wizz Air a pénzügyi éve végéig, azaz 2024. március 31-ig azt prognosztizálja, hogy összesen 45 repülőgépét kell leállítania a Pratt & Whitney által november 3-án kiadott legfrissebb szervizutasítás szerint. Ebben a számban már szerepelnek az idén ősszel, ugyanezen gyártási hiba miatt leállított repülőgépek is – írja az Airportal.hu.
A portál arról számolt be, hogy az ellenőrzésekben érintett példányok végleges száma a hajtóművek repülési ciklusokban mért futásteljesítménye, illetve a rendelkezésre álló karbantartó-kapacitás és cserehajtóművek számának függvényében még némileg módosulhat, de
várhatóan így is a mintegy 190 tagú flotta körülbelül negyede kényszerül földre.
A kapacitáskiesés enyhítésére a fapados légitársaság egy akciótervet készített, amelynek keretében több, előző generációs A320-200-as és A321-200-as repülőgép bérleti szerződését már meghosszabbította, illetve számos esetben folyamatban van az erről szóló megállapodások megkötése a bérbeadókkal.
A portál azt is megtudta, hogy a Wizz Air növeli a meglévő flotta kihasználtságát, valamint arra számít, hogy
az Airbustól az ebben az időszakban érkező új példányok is segítenek a kiesés ellensúlyozásában.
A légitársaság jelezte azt is, hogy a következő, 2024. április 1-től 2025. március 31-ig tartó pénzügyi évben további repülőgépek beszerzését tervezi a piacról. Azt azonban eddig nem közölték, hogy ezt honnan és milyen formában tervezik.
Nyitókép: MTI/Czeglédi Zsolt