Titokzatos jelek: így beszélnek egymással a légiutas-kísérők a levegőben

2023. október 19. 18:29

Külön szakzsargon van arra is, ha a stewardess vonzónak tart egy utast, ám van jel arra is, ha az utas rendes vagy pont fordítva, egy bunkó.

2023. október 19. 18:29
ITALIE TURIN AIRLINE ILLUSTRATION - ILLUSTRATION COMPAGNIE AERIENNE

A legiutas-kísérők ugyanúgy emberek, mint mi és ők sem különbek abban, hogy munka közben megbeszélik egymással a munkahelyi problémáikat, jelen esetben az utasokat. Annak érdekében, hogy a fizető vendég, azaz az utas ne vegye észre, hogy kibeszélik, mert azért az mégiscsak illetlenség, a légiutas-kísérők egy külön szakzsargont találtak ki, melynek segítségével úgy tudják kibeszélni a rendes vagy éppen bunkó utast, hogy az ebből nem vesz észre semmit.

Ezt is ajánljuk a témában

A problémás utasok hamar kapnak egy titkos kódot a repülőn

Az Express brit bulvármagazin munkatársa beszélt egy légiutas-kísérővel, aki felfedte, ők hogyan szokták kódolni az egyes utasokat a repülőn. Érdekesség, hogy a „kedves” jelzőt nem feltétlen arra az utasra használják, akik valóban kedvesen viselkedtek velük. Továbbá az sem jelent jót, ha ők egy utast Philipre keresztelnek, ez ugyanis a PILP betűszónak egy kicsit nyakatekert változata. Ez nagyjából annyit tesz, hogy 

utas, akit arcon csapnék.

Az viszont már egészen jót jelent, ha a „viszlát” helyett a stewardessek az utasnak azt mondják, hogy „csirió”, ugyanis ez a légiutas-kísérő szerint azt jelenti, hogy bejön neki a búcsúzó utas. „Diszkrétnek kell lennünk, nem mondhatjuk valakinek, hogy hé, dögös vagy! Ez egy vicces módja a flörtölésnek” – jegyezte meg.

Titkos kódok a repülőgépen

A brit stewardess kiemelte, hogy a gyorsabb és hatékonyabb intézkedés érdekében sosem az utas valós nevére hivatkoznak egymás között, hanem ha az ülésszámot mondják a kollégának, például, hogy „a 14C egy pohár bort kér”. 

A neve elhallgatását kérő légiutas-kísérő elmondta, gyakran találkoznak bunkó utasokkal a repülőutak során, akik sokszor követelőznek és undok modorral szólnak hozzájuk. ezzel nehéz perceket okozva a személyzetnek, arról nem is beszélve, hogy ez nem kis mértékben zavarja a munkájukat. 

Azért elég sok mindent el tudunk nézni, de ha valakire azt mondjuk „kedves”, az valójában azt jelenti, hogy úgy viselkednek, mint egy seggfej”

– jegyezte meg.

Egy korábbi felmérés rámutatott, hogy a legidegesítőbb utasok között azokat tartják, akik féktelenül isznak és részeg őrjöngéssel készítik ki az utastársak idegeit. A legidegesítőbb dolgok között még a székek hátra döntését és a gyereksírást tartják az utasok

Ezt is ajánljuk a témában

Rendbontó utasok miatt kellett megszakítania az útját

Csak az idén is már több olyan eset volt. mikor rendbontó utas miatt kellett kényszerleszállást végrehajtania egy repülőnek. Májusban például az Asiana Airlines járatának kellett rendkívüli körülmények között leszállnia, mert az egyik utasa nemes egyszerűséggel kinyitotta a repülőgép ajtaját a levegőben. Erre azért volt lehetősége a vészkijárat mellett ülő utasnak, mert már alig 250 méteren voltak, így nem volt akkora nyomáskülönbség, mely megakadályozta volna tettében. A gép végül épségben landolt, az utasok nem sérültek meg.

Szintén idén májusban Budapesten kellett kényszerleszállást végrehajtania a török Pegasus Airlines Isztambul-Párizs járatának, miután a gépen öt ember verekedett össze. Kairóban kellett leszállnia a Dzsidda-Budapest Wizz Air járatnak idén februárban, miután Egyiptom felett az egyik utas megütötte egy utastársát, valamint a személyzet egy tagját.

Ezt is ajánljuk a témában

A nyitókép illusztráció. Fotó: Thibaut Durand / Hans Lucas / Hans Lucas via AFP

Összesen 1 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!