Ezért buknak meg leggyakrabban a tanulóvezetők
A KRESZ-vizsgán tavaly a vizsgázók 44 százaléka nem ment át, míg a forgalmi vizsgán ez az arány 54 százalék.
A tervezet a B kategóriás jogosítványt osztaná meg B és B+ kategóriára.
Súlyos pénzügyi és adminisztrációs terhet ró az autósokra, ha megvalósul az az uniós szakbizottsági jelentéstervezet, amelyet az Európai Parlament tárgyal. A tervezet a B kategóriás jogosítványt osztaná meg B és B+ kategóriára. Ha elfogadják, az súlyosan érint majd minden autóst, ráadásul sok pénzbe kerül – írta meg a Blikk.
Az Európai Parlament által fontolgatott javaslat azt jelentené, hogy a sima B kategóriás jogosítvánnyal rendelkezők nem vezethetnének 1,8 tonna feletti személyautót, csak B+-os jogosítvánnyal lenne erre lehetőség. Emellett
az autópályán a B jogosítvánnyal csak 110 km/h sebességgel lehetne vezetni, míg a 130 km/h már B+ jogosítványt igényelne.
Az uniós polgárok esetében ez duplázódó költségeket és adminisztratív terheket jelentene, valamint új vizsgákat követelne meg a hivatásos járművezetőktől és üzemeltetőktől.
Az elektromos autók tulajdonosait különösen rosszul érintené a szabály, mivel ezek általában nehezebbek, és
ez elrettentené az embereket az elektromos autók vásárlásától, veszélyeztetve ezzel a környezetvédelmet.
Deli Andor fideszes EP-képviselő szerint az uniós döntéshozóknak a jogszabályok egyszerűsítése és a polgárok segítése a feladata, nem pedig új adminisztratív és pénzügyi terhek bevezetése. Az Európai Parlament Deli szerint meg is kezdte a vezetői engedélyekre vonatkozó irányelv-módosítási javaslat megvitatását.
Nyitókép: MTI/Krizsán Csaba