Baljós tüntetés vette kezdetét a szomszéd országban: „mi vagyunk a nép, mi vagyunk Románia, miénk a hatalom!”

Calin Georgescu a tüntetésre mozgósító felhívásában államcsínynek nevezte a választások félbeszakítását.

Rendőrségi kimutatások szerint tavaly már 155 súlyos baleset történt az elektromos rollerekkel.
Több mint duplájára emelkedett tavaly Romániában az elektromos rollerrel közlekedők súlyos baleseteinek száma az előző évi adatokhoz viszonyítva – közölte hétfőn a Hotnews.ro hírportál a romániai biztosítótársaságok szövetségének (UNSAR) közleményét ismertetve.
Rendőrségi kimutatások szerint tavaly már 155 súlyos beleset történt az elektromos rollerekkel
(az előző évi 75-tel szemben), ezekben 8 személy életét vesztette, 131 súlyos, 5 pedig könnyebb sérülést szenvedett. Átlagosan 10-ből kilenc esetben a rollerező okozta a balesetet a közlekedési szabályok megsértésével, például azzal, hogy nem az útviszonyoknak megfelelő sebességgel közlekedett, hirtelen irányt változtatott, elmulasztotta az elsőbbségadást vagy forgalommal szemben közlekedett – mutatott rá az UNSAR.
Hasonlóan magas (több mint 80 százalékos) arányban a rollerezőket terheli a felelősség az 1097 könnyebbnek minősített balesetnél is, amelyek 919 könnyű személyi sérüléssel végződtek.
A biztosítók közleménye felhívta a figyelmet, hogy
megjelentek az elektromos rollerre vagy kerékpárra köthető felelősségbiztosítások,
amelyek a rollerezők baleseténél keletkezett károk megtérítését tartalmazzák, a sérülésekkel járó balesetnél azonban az egészségügyi ellátás költségeinek fedezésére csak az ilyen esetekre is kiterjedő baleset- és életbiztosítások jelenthetnek megoldást.
Romániában 2020-ban szabályozták az elektromos rollerek használatát. A rendelet szerint elektromos rollernek minősülnek az óránként legalább 6 és legfeljebb 25 kilométeres sebesség elérésére képes, elektromos motor által meghajtott két- és háromkerekű járművek, amelyekkel csak 14. életévüket betöltött személyek közlekedhetnek utas nélkül, a kerékpárforgalom előtt nyitott közutakon.
(MTI)
A nyitókép illusztráció. Fotó: Mandiner Archív