A Meijers Committee szerint ezt már a jelenlegi svéd elnökség is megtehetné, ami kifejezetten fenyegető annak tükrében, hogy milyen volt a svéd-magyar kapcsolat nem is olyan rég, előbbi NATO-csatlakozása kapcsán.
3. A Tanács szigoríthat, hogy ki alkalmas soros elnökségi feladatok ellátására
A harmadik megoldási lehetőség arról szól, hogy az Európai Tanácsnak joga van megszabni azt, hogy milyen feltételeknek megfelelő ország láthatja el a soros elnökséget. Eddig ezt a jogát egyetlen egyszer használta, akkor is csak formális jogalkotásra, mégpedig olyanra, aminek gyakorlati hatása nem volt.
A holland Meijers Committee szerint ezt a jogát kéne bevetnie a Tanácsnak, hogy hetedik cikkely szerinti eljárás alatt álló állam ne lehessen soros elnök.
„Gyakorlati szempontból, ha végül úgy döntenek, hogy elhalasztják Magyarország és Lengyelország elnökségét, akár a jelenlegi lehetőségek kihasználásával, akár a jogszabályok és szakpolitikai intézkedések módosításával, akkor a 2024 második fele előtti rövid idő alatt két megoldás kínálkozik” – szögezték le, mégpedig az, hogy felosztják a magyar és lengyel időt az előttünk és utánunk lévőknek, valamint teljesen újra rendezik a sorrendet.