Olasz lap: kezdetét vette a nagy verseny – Orbán és Macron között dől el Európa sorsa
A francia elnök is elkezdett mozgolódni.
A párizsi kormány így csökkentené a szén-dioxid kibocsátást, de a környezetvédők elégedetlenek.
Franciaország a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében betiltotta a rövid távú belföldi járatokat, amennyiben annak van vonat alternatívája – írt a BBC.
A törvény két évvel azután lépett hatályba, hogy a törvényhozók megszavazták,
A tilalom szinte teljesen kizárja a légi közlekedést Párizs és olyan nagyvárosok között, mint Nantes, Lyon és Bordeaux, a csatlakozó járatok viszont nem érintettek.
A döntés kritikusai szerint a tiltás ugyanakkor csak szimbolikus. Laurent Donceel, az Airlines for Europe (A4E) iparági csoport ideiglenes vezetője az AFP hírügynökségnek elmondta, hogy
„ezeknek az utaknak a betiltása csak minimális hatással lesz a CO2-kibocsátásra”.
Hozzátette, hogy a kormányoknak ehelyett „valódi és jelentős megoldásokat kellene támogatniuk a kérdésben”. Donceel felszólította a francia kormányt, hogy még szigorúbb szabályokat vezessen be. A környezetvédők ugyanis eredetileg azt javasolták, hogy
Ezt azonban néhány régió, valamint az Air France-KLM légitársaság tiltakozását követően két és fél órára csökkentették.
Az UFC-Que Choisir francia fogyasztói csoport közleménye szerint: „Egy repülőgép átlagosan 77-szer több szén-dioxidot bocsát ki utasonként, mint egy vonat ezeken az útvonalakon, hozzátették, hogy a vonat olcsóbb, és az időveszteség mindössze 40 perc” – áll a közleményben. A szervezet továbbá biztosítékokat kért arra vonatkozóan, „hogy a francia nemzeti vasút (SNCF) ne ragadhassa meg a lehetőséget arra, hogy mesterségesen emelje az árakat vagy rontsa a vasúti szolgáltatás minőségét”.
Nyitókép: Getty Images