Különös cikkel jelentkezett a Bloomberg. A cikket úgy vezették fel, hogy „Orbán Viktor magyar miniszterelnök szereti mindenért az EU-t hibáztatni, és egyre nagyobb aggodalomra ad okot, hogy a magyar közvélemény körében jelentősen visszaesett a blokk támogatottsága”. A lap megpróbálta azt bemutatni, hogy Magyarországon növekszik az EU-ellenesség, amit a Népszava kutatásával támasztott alá, miszerint a Fidesz-szavazók szimpatikusabbnak tartják az oroszokat és kínaiakat, mint az amerikaiakat és az ukránokat.
A kutatás mellett megszólaltatták Hegedűs Dánielt is, aki jelenleg a berlini German Marshall Fund munkatársa, előtte pedig különböző kutatási, előadói és projektvezetői pozíciókban dolgozott a Freedom House-nál. Hegedűs szerint „megdöbbentő, hogy Orbán milyen hatékonyan rombolta le Magyarország Európa-párti hozzáállását”.
Szintén megszólaltatták Urbán Ágnest is, aki a Mérték Média Monitor médiaelemzője.
Szerinte „Magyarországnak soha nem sikerült igazán internalizálnia az uniós értékeket, az egész csak a pénzről szólt”.
.Kifejtette továbbá, hogy míg az eddigi plakátkampányok a bűnbakok elleni küzdelemről szóltak, addig a mostaniak már egyenesen – szerinte – Magyarország nyugati szövetségesei ellen irányulnak.
Szintén hangot adtak az ALDE-nek, ami egy liberális ernyőszervezet, célja összefogni az Unión belüli liberális pártokat. Az ALDE-től a momentumos Berg Dániel nyilatkozott a lapnak: „Magyarország talán az egyetlen olyan tagállam, amely Európa-ellenes kampányt folytat, legalábbis ilyen léptékben [...] Ez az egyik oka annak, hogy el akartuk indítani ezt a kampányt [az amerikai nagykövetség támogatásában készített Ruszkik haza! kampányt] – hogy kimondjuk, hogy ez az ígéret földje az EU-n kívül nem létezik.”
Nyitókép: Attila KISBENEDEK / AFP