Franciaország
18:002024. június 25.
Lengyelország
Hollandia
18:002024. június 25.
Ausztria

Német lap: Az EU végre fokozatosan kivonja a forgalomból a belső égésű motorokat

2023. március 28. 18:10

Berlin azonban úgy tűnik mégis talált egy kiskaput.

2023. március 28. 18:10
null

Az Európai Unióban 2035-től nem lehet majd több, hagyományos belső égésű motorral hajtott autót forgalomba helyezni. Az erről szóló törvény csak hetekig tartó huzavona után született meg, és már az EP is szavazott róla – írja az Automobilwoche című német lap.

Az Automobilewoche hangsúlyozza, hogy Brüsszel végre fellélegezhet:

közeleg a belső égésű motorral hajtott új autók tilalma.

Berlinnek sikerült kivívnia egy kivételt

Németország több hetes blokádja után az uniós tagállamok kedden végül úgy döntöttek, hogy 2035-től nem lehet majd olyan új autót forgalomba helyezni, amely benzint vagy dízelt használ. Azonban Berlinnek sikerült keresztülvinnie egy kivételt. Ez lehetővé teszi, hogy bizonyos belsőégésű motorral hajtott autókat mégis lehessen vásárolni – feltéve, hogy azok

kizárólag klímasemleges szintetikus üzemanyaggal, úgynevezett e-üzemanyaggal működnek

– ismerteti a lap. 

„Ez a végső szavazás fontos lépés az EU-ban a nulla kibocsátású mobilitás felé” – idézi az Automobilewoche Frans Timmermanst, az EU Bizottság alelnöke. De még Steffi Lemke német környezetvédelmi miniszter is üdvözölte a döntést. „Ez megadja az autóiparnak a szükséges tervezési biztonságot”. A tárcavezető azt is hangsúlyozta, hogy az elektromos mobilitás jelenleg milyen előnyökkel rendelkezik az e-üzemanyagokkal szemben.

A lap hozzáteszi, hogy Volker Wissing szövetségi közlekedési miniszter először nem kommentálta a szavazást. A szövetségi kormány nevében többek között ő blokkolta a projektet. Végül azonban tárgyalt az EU Bizottságával az e-üzemanyagokra vonatkozó mentességről.

A döntés mérföldkő a tervezési biztonságot illetően

Az autóiparból is pozitív reakciók érkeztek a döntés hallatán. „Iparágunk üdvözli a fejleményeket. A mai [keddi] döntés mérföldkövet jelen a tervezési biztonságot illetően” – közölte az európai gyártók szövetsége, az Acea.

A technológiasemleges megközelítés a legjobb módja az éghajlati célok elérésének.

Ennek lényege az elektromobilitás – hangsúlyozták.

Mint az Automobilwoche megtudta, a kompromisszum nem változtatja meg a legtöbb autógyártó tervét – ők már régóta elkötelezték magukat az elektromobilitás mellett.

Nyitókép illusztráció. Fotó: Pixabay

Összesen 47 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
5m007h 0p3ra70r
2023. március 29. 08:54
Jó ha tisztába teszi magában mindenki azt, hogy egy autó mitől céókettőneutrál. Ha a gyártása során az üzem fotovoltaikus energiát termel 4000 tonna engyenértékben és az autó alkatrészeinek gyártása majd élete során a használata 3500 tonna cékettőt termel, akkor az autó céókettőneutrál. A fentiek miatt egy idén januárban forgalomba helyezett Tesla még(!) nem céókettősemleges! Kifejezetten az akkumulátorgyártási technológia okán. Az eFuel-t használó hajtások több mint 20 éve létező technológiák.
5m007h 0p3ra70r
2023. március 29. 08:47
"A tárcavezető azt is hangsúlyozta, hogy az elektromos mobilitás jelenleg milyen előnyökkel rendelkezik az e-üzemanyagokkal szemben." Semmilyennel.
ertönszena
2023. március 29. 06:31
Ezt az EU-nak nevezett valamit ma korrupt gazemberek és hasznos idióták irányítják.
Attila a nagy
2023. március 28. 21:15
Ha ezek még tovább folytatják az agymenésüket, akkor Orwel 1984 című könyve, ehhez képest egy kívánatos forgatókönyv lesz.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!