Erőszakos tüntetések robbantak ki a tömegszerencsétlenséget okozó görög vasútbaleset miatt

2023. március 02. 09:34

A vasúti szakszervezeti tagok szerint a biztonsági rendszerek nem működtek megfelelően, pedig évek óta többször figyelmeztettek erre – írja a BBC.

2023. március 02. 09:34
null

Görögországban tüntetések törtek ki a 43 halálos áldozatot követelő vasúti baleset miatt, a zavargók összecsaptak a rendőrséggel a görög vasút fenntartásáért felelős Hellenic Train athéni székhelye előtt – írja a BBC. Hasonló tüntetések voltak Szalonikiben és Láriszában, a kedd esti katasztrófa helyszínének közelében. A kormány háromnapos nemzeti gyászt hirdetett és azt ígéri, független vizsgálat igazságot fog szolgáltatni.

A vasúti szakszervezeti tagok szerint a biztonsági rendszerek nem működtek megfelelően, pedig évek óta többször figyelmeztettek erre. S tiltakozásul és gyászuk jeléül csütörtökön

sztrájkot terveznek a vasút elhanyagolása miatt. 

Egy kórház előtt , ahová a vonatszerencsétlenség áldozatainak holttesteit szállították, egy transzparenst függesztettek ki, amely azt állította, a hivatalos vizsgálat során a rendszerszintű hibákat el fogják fedni.

A vonaton utazó 350 utas közül sokan a 20-as éveikben járó diákok voltak, akik a görög ortodox nagyböjt ünneplését követő hosszú hétvége után tértek vissza Szalonikibe.

Görög kormányfő: Tragikus emberi tévedés okozta a vonatbalesetet

„Tragikus emberi hiba okozta a 38 emberéletet követelő kedd esti vonatbalesetet " - jelentette ki szerdán Kiriákosz Micotákisz görög kormányfő. „Minden arra utal, hogy a katasztrófát sajnálatos módon egy tragikus emberi tévedés okozta " - mondta a kormányfő, aki példa nélkülinek nevezte az ütközést, és teljes körű, független vizsgálatot ígért.

Nyitókép: BBC/képernyőfotó

Összesen 16 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Ólat a trolloknak
2023. március 02. 13:19
"The Larissa railway station manager claimed that the switch from the up line (northbound) to the down line (southbound) was not functioning and that the passenger train should have stayed on the up line to avoid the freight train. He also claimed to have let the train through a red signal. Signalling issues are not uncommon in Greece."
Ólat a trolloknak
2023. március 02. 13:13
"Due to delays in implementing the European Train Control System (ETCS), there is a single block section from the exit signal at Larissa to the entry signal at Neoi Poroi, limiting the line throughput to seven trains per hour each way." Wow...
Ólat a trolloknak
2023. március 02. 13:06
Ez valami elképesztő: https://en.wikipedia.org/wiki/Larissa_railway_station 2008 accident On 8 March 2008, an Alexandroupolis-bound InterCity train derailed 2 kilometres (1.2 mi) outside the station, with Reuters reporting no deaths and a total of 28 people injured in the incident. The Jerusalem Post reporting 20 adults and 3 children were taken to a nearby hospital Initial reports indicated human error, when the station master (who) failed to change the points after a previous train had passed through the station, causing five carriages from the passenger train to jump the tracks. The two drivers of the derailed train were taken in for questioning, the station master fled the scene and is now being sought by authorities. 2018 accident On 3 August 2018, a Stylida-bound train derailed at the station. No deaths and only 2 injuries resulted. The train left the tracks and collided with a wall of a building as it entered Larissa station. Initial reports indicate an unknown person in the control room had switched the points, sending the train straight into the building. This again raised the issue of rail safety in Greece. 2019 accident On 26 April 2019 two carriages on an Intercity service between Thessaloniki and Athens derailed outside Larissa, No injuries were reported among the passengers. Tempi train crash On 28 February 2023, a passenger train and a freight train collided 27.3 kilometres (17.0 mi) north of the station, resulting in the deaths of at least 43 people and injuring dozens, making it the single deadliest railway accident on record in Greece. (as of 1 March) 50 to 60 people are currently unaccounted for following the crash. The Larissa station master claims the switch from the up line (northbound) to the down line (southbound) was not working and that the train was meant to stay on the up line to avoid the freight train. He also claims he let the train through a red signal. There is a single block section starting from the exit signal at Larissa until the entry signal at Neoi Poroi. This is due to delays on ETCS implementation, meant to finish in 2020, that will ultimately be implemented in late 2023.
Vasalo
2023. március 02. 12:38
Miután beutaztam kétszer a vonalat egész biztos, hogy 160 km/h-val mennek a személyvonatok a pendolino meg még gyorsabb, hiszen jo fél orát ver a sima gyorsvonatra (ami most kisiklott) a 304 km hosszu uton. ( a 160 km/h le is mértem. Szerintem Siemens Halske biztos nincs Larissaban, de sajnos akkor amikor ott jártam nem igen érdekelt ez a téma, ráadásul a görög vasutasokkal is van némi gond - nemcsak nyelvi. Amugy a müködö görög vicinálisokon olyan rádios rendszer van mint Ausztriában vagy Németországban, azaz a fedélzeti rádio rögziti a kommunikáciot. De többet nem tudok erröl. ( ott beengedtek a mozdonyvezetöhöz)
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!