Fütyül Giorgia Meloni a bíróságra, csak azért is Albániába viszi a migránsokat
Az olasz baloldal közben új módon támadja a migránsdeportálási megállapodást.
Giancarlo Giorgetti ipari miniszter szerint az Európai Parlament ideológiai döntést hozott, amely súlyos károkat fog okozni az olasz autóiparnak. 70 ezer munkahely került veszélybe Olaszországban.
Olaszországban egyre erősebb negatív visszhangja van az Európai Parlament (EP) döntésének, amely szerint 2035-től már nem lehet belsőégésű motoros új személygépkocsikat és könnyű haszongépjárműveket forgalomba hozni. Az Európai Unió (EU) az EP döntését fontos lépésnek tekinti a károsanyag-kibocsátás nélküli járművekre való átállás felé, az olasz kormány azonban az olasz autóiparra és a munkahelyeire gyakorolt negatív következményektől tart.
„Nem szabad, hogy az autók jövője kizárólag elektromos legyen, hacsak nem akarunk ajándékot adni Kínának, amely e tekintetben mindenkit megelőz” – hangsúlyozta Giancarlo Giorgetti ipari miniszter. Sajnálatát fejezte ki amiatt, hogy az EP ideológiai döntést hozott, amely súlyos károkat fog okozni az olasz autóiparnak. 70 ezer munkahely került veszélybe Olaszországban.
„A zöld átalakításnak mérlegelnie kell az összes ellátási láncra gyakorolt társadalmi és gazdasági hatást,
különben a zöld jövő az iparunk halálát jelenti”
– mondta Giorgetti a médiajelentések szerint. A Confindustria nevű befolyásos olasz üzleti szövetség alelnöke, Giovanni Baroni az Il Messaggero olasz napilapnak nyilatkozva azt mondta: az Európai Parlament szavazása nem veszi figyelembe a döntés gazdasági és társadalmi hatásait.
„A történelemben először fordul elő, hogy egy technológiát törvényben választanak ki anélkül, hogy a piac bármilyen szerepet játszott volna benne. Egyetértünk a környezetvédelmi célok elérésének szükségességével, de egy ilyen fontos átmenetet a megfelelő időzítéssel és módszerekkel kell kezelnünk. Meg kell őrizni autóiparunk központi szerepét” – hangsúlyozta Giovanni Baroni.
(MTI)
(Fotó: A Fiat 500-as találkozó résztvevői a torinói Miraflori gyár tesztpályáján 2019. szeptember 22-én.MTI/EPA/ANSA/Alessandro Di Marco)